تلاش برای احیای نوجوانانی که دچار آسیب های اجتماعی شدند
یک طلبه جهادگر در گفت وگو با آنا:
طلبه جهادگر در محله شهید هرندی تهران گفت: برای احیای نوجوانی که دچار آسیب اجتماعی شده بودند، تلاش بسیار زیادی کردیم.
مصطفی اینانلو، طلبه جهادگر در محله شهید هرندی تهران در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: برای احیای نوجوانی که دچار آسیب اجتماعی شده بودند، تلاش بسیار زیادی کردیم.
وی با بیان اینکه 10 سال در مدرسه به عنوان معلم و مبلغ داخل مدرسه توفیق نوکری دانش آموزان را داشتم، عنوان کرد: در کنار نخبگان علمی، دانش آموزان بسیاری داریم که درگیر آسیب های اجتماعی هستند و این دانش آموزان باید بیش از نخبگان علمی مورد توجه قرار گیرند.
واگذاری مسیولیت به دانش آموزان
اینانلو با اشاره به دانش آموزان آسیب دیده، تصریح کرد: دانش آموزانی که عمامه ما را پرتاب کردند، درگیر اعتیاد هستند و دچار آسیب های فراوان شده اند را زیر بال و پر خود گرفته ایم، به آنها مسیولیت و کار های مفید واگذار کرده ایم تا بیش از پیش آسیب نبینند.
این طلبه جهادگر با بیان اینکه واگذاری مسیولیت به دانش آموزان در رشد و حرکت آنها موثر است، ادامه داد: در مرحله شهید هرندی با انواع آسیب های اجتماعی روبرو بودیم و برای فعالیت در حوزه تربیتی نمی توانستیم چشم خود را روی این آسیب ها ببندیم؛ از این رو برای سامان دهی مشکلات دانش آموزان اعم از مشکلات مسکن، اعتیاد، کارتن خوابی، مشکلات خانوادگی و… به فعالیت پرداخیتم.
معلم باید اهل ایثار باشد
وی با بیان اینکه به دانش آموزان خودشناسی را آموزش دادیم، اضافه کرد: در حال حاضر، دانش آموزانی که یک روز درگیر آسیب های اجتماعی بودند، از قشر مفید جامعه به شمار می آیند و تشکیل خانواده دادند.
اینانلو با اشاره به محبت، اظهار کرد: اولین روشی که برای هدایت دانش آموزان استفاده کردیم، محبت بود. هیچ وقت سعی نکردیم دانش آموزان را به اجبار و بر اساس گفته های خود تربیت کنیم، بلکه آنها را آزاد و رها کردیم و اجازه دادیم خودشان به سمت درستی حرکت کنند.
این طلبه جهادگر با بیان اینکه در حوزه ورزش فعالیت می کنم، ادامه داد: من ابتدا دانش آموزان را به سمت ورزش تشویق می کنم و با آنها به سفر می رویم تا به درجه خودشناسی برسند.
معلمان در فضای معلمی خود باید مسیله های دانش آموزان را شناسایی کنند
وی معلمی را در از خود گذشتن می داند و یادآور شد: معلم باید اهل ایثار باشد و بتواند با شاگردانش همدردی و همدلی کند. یک معلم همانند مددکار باید بتواند در فضای معلمی خود مسیله های دانش آموزان را حل و برطرف کند.
اینانلو با بیان اینکه معلمان باید رشد خود را در گرو رشد شاگردانشان بدانند، عنوان کرد: شاگردان در کنار معلمان نیز باید رشد کنند. ما برای ساحت های مختلف زندگی نوجوانان و جوانان محله و متناسب با استعداد هر کدام برنامه ای برای پیشرفتشان در نظر گرفتیم.
این طلبه جهادگر با اشاره به اینکه با شخصیت دادن و هویت دادن به دانش آموزان آنها را به خودشناسی و باور می رسانیم، خاطرنشان کرد: آنها با رسیدن به خودشناسی و باور می توانند تصویری از مسیر رشدشان در جامعه و در همین موقعیت فعلی خود پیدا کنند.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تلاش برای احیای نوجوانانی که دچار آسیب های اجتماعی شدند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تلاش برای احیای نوجوانانی که دچار آسیب های اجتماعی شدند"، کلیک کنید.