تداوم اعتراض های دانشجویی در آمریکا/ پلیس 100 نفر را در بوستون دستگیر کرد

تداوم اعتراض های دانشجویی در آمریکا پلیس 100 نفر را در بوستون دستگیر کرد

پلیس ضد شورش آمریکا حدود 100 نفر را در جریان مداخله برای برچیدن اردوگاه حامیان فلسطین در یک دانشگاه بوستون دستگیر کرد.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تازه ترین مورد از مجموعه تنش ها و درگیری ها میان پلیس و دانشجویان در دانشگاه های ایالات متحده است که در پی اعتراض به کشتار غیر نظامیان در غزه و حمایت های غرب از تهاجم نظامی ارتش اسراییل علیه حماس شکل می گیرد. 

اعتراضات دانشجویی در سراسر ایالات متحده، چالش بزرگی را برای مسیولان دانشگاه در این کشور رقم زده است.

پلیس طی روزهای اخیر در دانشگاه های آمریکا اقدام به دستگیری های گسترده کرده و گاهی اوقات مجبور شده است برای متفرق کردن معترضان از مواد محرک شیمیایی و شوکر برقی استفاده کند.

دانشگاه نورت ایسترن در بیانه ای اعلام کرد که انتظامات دانشگاه با پشتیبانی نیروهای انتظامی محلی روز شنبه دست به برچیدن «اردوگاهی غیرمجاز» در محوطه دانشگاه زدند.

در بیانیه این دانشگاه آمده است: «آنچه دو روز پیش به عنوان یک تظاهرات دانشجویی آغاز شد، در واضع اقدامی از سوی سازمان دهندگانی حرفه ای بوده است که هیچ وابستگی به نورت ایسترن نداشته و به دانشگاه نفوذ پیدا کرده بودند.»

در همین حال، دانشگاه کلمبیا در نیویورک، جایی که اعتراضات از آنجا شروع شد، روز جمعه اعلام کرد که پس از دستگیری بیش از 100 نفر در هفته گذشته، دیگر پلیس را به دانشگاه فرا نخواهد خواند.

مسیولان این دانشگاه در بیانیه ای اعلام کردند: «در حال حاضر فراخواندن دوباره ماموران پلیس نیویورک به دانشگاه نتیجه ای نخواهد داشت و تنها باعث شعله ور شدن بیشتر اتفاقات در حال وقوع در دانشگاه می شود؛ ضمن آنکه هزاران نفر دیگر را که ممکن است برای جامعه تهدیدآمیز باشند، به سوی درب ورودی دانشگاه می کشاند.»

 

به گفته مسیولان دانشگاه نورت ایسترن، افرادی که پس از بازداشت، کارت دانشجویی معتبر ارایه کردند، آزاد شدند و باید منتظر برخوردهای انضباطی و نه صرفا اقدامات قانونی، باشند.

این دانشگاه در بیانیه خود که پس از دستگیری یکصد نفر در تجمعات روز شنبه منتشر شد، تصریح کرد: «افرادی که از فاش کردن وابستگی خود امتناع کردند، دستگیر شدند.»

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تداوم اعتراض های دانشجویی در آمریکا/ پلیس 100 نفر را در بوستون دستگیر کرد" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تداوم اعتراض های دانشجویی در آمریکا/ پلیس 100 نفر را در بوستون دستگیر کرد"، کلیک کنید.