یادگیری کونگ فو برای کودکان

زمانی در عمق جنگل های چین، نسیمی می وزید که حامل رازهای عمیقی بود. این رازها نه از زبان به زبان منتقل می شدند و نه در کتب نگارش یافته بودند، بلکه از نسل به نسل، در قالب حرکاتی سرشار از قدرت و زیبایی، منتقل می شدند. این حرکاتی بودند که ما امروز آن را کونگ فو می شناسیم. کونگ فو، هنری رزمی که محصول آرزوهای بشر برای همسو شدن با طبیعت و یافتن قدرت درونی خود است. هنری که نه تنها نمایانگر مهارت در مبارزه است، بلکه فلسفه ای زندگی، رویکردی به وجود و درکی از هماهنگی بین جسم، ذهن و روح است.

یادگیری کونگ فو برای کودکان

لحظه لگد زدن پسر بچه کونگ فو کار به پدرش + فیلم

کونگ فو یکی از قدیمی ترین و معروف ترین هنرهای رزمی چینی است. این واژه در زبان چینی به معنای تکنیک یا مهارتی که از طریق زمان و تلاش به دست می آید است. در معانی دیگر، کونگ فو می تواند به هر دستاوردی اشاره کند که نیازمند زمان و تلاش است، اما در غرب، کونگ فو عمدتاً به معنای هنرهای رزمی چینی شناخته شده است. با خرید لباس دختر کفشدوزکی با یویو سایز کوچک برای فرزند خود، او را خوشحال کنید

کونگ فو به تکنیک ها و حرکات دفاعی متمرکز است که به منظور دفاع از خود و دیگران، یا حتی به منظور ارتقاء سلامت جسم و روح انجام می شود. بسیاری از حرکات آن از حرکات حیوانات الهام گرفته شده اند، مانند تیمار سبک مار یا پرنده.

در قلب جنگل های پرپیچ و خم چین، در سایه کوه های مرتفع، رازی نهان شده بود که قرن ها می پوشانده شد؛ رازی به نام کونگ فو. این هنر رزمی با افسانه ها و داستان هایی شکل گرفته است که هر یک شاید مستقل به نظر برسد، اما به یک مکان و یک مفهوم مرتبط هستند: اتحاد ذهن، جسم و روح.

باور می شود که کونگ فو، حدود 4000 سال پیش در چین به وجود آمده است. اما برخی منابع, این تاریخچه را به دوران امپراتوری یلو (Huangdi) باز می گردانند، امپراتوری که اغلب به عنوان پدر تمدن چینی شناخته می شود. او نخستینی بود که تکنیک های رزمی را به عنوان وسیله ای برای تقویت جسم و روح معرفی کرد.

اما آموزش کونگ فو واقعاً در معبد شایولین جوانه زد. راهبان شایولین این هنر رزمی را به عنوان راهی برای محافظت از خود و موناسترشان در برابر دزدها و ارتش های دشمن توسعه دادند. با این حال, این هنر به مرور زمان فقط محدود به دفاع نماند، بلکه به یک راه زندگی، یک فلسفه تبدیل شد.

سبک های متنوعی از آموزش کونگ فو در طول قرون به وجود آمده است. از حرکات الهام گرفته شده از حیوانات، مانند تیگر، مار یا قرقاول، تا سبک هایی که بیشتر بر تمرین ذهنی و مدیتیشن تاکید دارند.

آموزش کونگ فو امروزه نه تنها در چین، بلکه در سراسر دنیا به عنوان یکی از مهم ترین هنرهای رزمی شناخته می شود. هنری است که مبارزه را به یک رقص زیبا تبدیل کرده و تمرین آن را به یک مدیتیشن جسمانی و روحانی مبدل ساخته است.

در این مسیر زمان، کونگ فو توانسته است از چین به سایر نقاط جهان سفر کند، و با هر قدم، رازهای جدیدی از این هنر باستانی را با خود به اشتراک بگذارد، ماندگاری اش را در تاریخ و فرهنگ ها نقش ببندد.

هنرجویانی که به باشگاه من می آیند می خواهند آنچه را که بلد هستم به آنها بیاموزم. آنها از فیلم های الهام گرفته اند و بطور کلی آمادگی پذیرش تمرینات سخت و محیط محکمی را دارند. آنها درک می کنند که آموزش یک جاده طولانی و سخت است که همراه با صعود و سقوط هایی می باشد.

باشگاه هنرهای رزمی مرکزی است که می تواند آنچه را که به دنبالش هستند به آنها بدهد. با این حال، وقتی که به دبیرستان ها می روم تعدادی از آنها چندان علاقه مند به یادگیری چیزهای زیاد نیستند. گاهی اوقات آنها برای انجام هر گونه فعالیت بدنی مقاومت می کنند.

دبیرستان محیطی متفاوت از یک باشگاه است. در آنجا قوانین، انتظارات، محیط و همچنین فرآیند تدریس متفاوت می باشد. چالش من این است که چگونه بهترین روش برای را به گروهی از نوجوانان که لزوما به دنبال یادگیری هنرهای رزمی نیستند یاد بدهم. لباس بچه گانه ونوم یک هدیه بسیار جذاب و هیجانی برای پسر بچه هایی است که عاشق شخصیت ابرقهرمان ها بویژه ونوم هستند.

حال این سوال پیش می آید که دانش آموزی که نمی خواهد یاد بگیرد چگونه می تواند به آن علاقه مند شود؟

سبک تمرین هنرهای رزمی من بر پایه مفاهیم فروتنی، احترام، صبر و شکیبایی بنا نهاده شده و تدریسم را بر پایه این اصول انجام می دهم. من درک می کنم که حتی اگر یک معلم هستم باز هم باید مانند یک دانش آموز یاد بگیرم. در حالیکه من در مقال مسیولیت به عنوان مربی هستم به سختی کار می کنم تا اطمینان حاصل شود که احترام متقابل وجود دارد.

نا امید شدن از اینکه پیشرفت آهسته باشد یا یک چالش ناکام باشد به هیچ کس کمک نمی کند. بطور خلاصه، اگر یک دانش آموز در امتحان رد شد یا نمی تواند تکنیکی را درک کند مسیولیت من این است که راهی برای کمک به او پیدا کنم. شغل معلم این است که دانش آموز را درک کند و دانسته هایش را به گونه ای به دانش آموز منتقل کند که او نیز بتواند آن را بطور کامل درک کند.

برنامه مدرسه کوتاه است، من یک گروه از دانش آموزان را در اختیار دارم که تنها می توانم هفته ای 45 دقیقه و به مدت 6 هفته با آنها کار کنم. بعد از 6 هفته دوباره با گروه جدیدی از دانش آموزان شروع می کنیم. در 6 ساعت آموزش در باشگاه، هنرجویان تنها ممکن است که چند موضع اساسی و دو یا سه ضربه زدن را یاد بگیرند.

زمان برای دانش آموزانی که علاقه مند به یادگیری چیزهای جدید می باشند به سرعت می گذرد.  گاهی اوقات دانش آموزانی وجود دارند که مخل و سرکش هستند. شغل من این است که باید بفهمم اگر کلاس کار نمی کند باید تاکتیک تدریس را عوض کنم.

به راحتی می توان اشتباه را سرزنش کرد، اما در عوض من متوجه شدم که باید به اندازه کافی فروتن باشم تا مسیولیت هایی را که می توانم کنترل کنم بر عهده بگیرم. بطور کلی من به دنبال پیدا کردن راههایی برای تلاش جهت الهام دادن به بچه ها و ایجاد علاقه در آنها به هنرهای رزمی می باشم.

داشتن صبر در آموزش ضروری است

در باشگاه هنرجویان را به طور پیوسته می بینم. من می بینم که آنها قوی تر شده و همچنین اعتماد به نفس و مهارت آنها بیشتر می شود. اما در 6 کلاس 45 دقیقه ای باید تعداد زیادی از موارد را نادیده گرفته و فقط به اشاره کردن چند مورد بسنده کنم.

به منظور الهام بخشیدن به دانش آموزان و ایجاد انگیزه در جهت شیوه فعالیت بدنی و نظم انسانی باید به آنها یاد بدهم که با پیشرفت های کوچک شروع کنند و یاد بگیرند که همین پیشرفت های کوچک در طول زمان نتایج خوبی به همراه دارند.

عمدتا بر اساس پیشرفت های کوچک و پیشرفته ای است که در طول زمان ایجاد شده است. من همیشه به دانش آموزان خود می گویم زمانیکه وارد رشته کونگ فو شدم قدرت و استقامت زیادی نداشتم، اما با گذشت زمان قوی تر شدم. مواد به کار رفته در لباس های هالک معمولا از پنبه و نخ تهیه می شود تا راحتی بیشتری برای کودکان فراهم کند.

کونگ فو سخت است، به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. گاهی حریف بزرگتر و قوی تر از شماست. گاهی اوقات یادگیری یک دشوار است و ممکن است نسبتا زمان زیادی بگیرد. گاهی اوقات شما رقابت می کنید چون فکر می کنید باید برنده شوید. زیبایی آموزش هنرهای رزمی این است که به شما می آموزد چگونه سختی ها را پشت سر بگذارید. هنرهای رزمی به شما می آموزند که چگونه وضعیت خود را بررسی کنید و بهترین راه را از طریق یک چالش پیدا کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یادگیری کونگ فو برای کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یادگیری کونگ فو برای کودکان"، کلیک کنید.