دستگاه کارتخوان بدون مالیات

**دستگاه کارتخوان بدون مالیات**هیچ فریبی در کار نیست

دغدغه این روزهای کسبه، فروشندگان و صاحبان مشاغل، کلمه ای آشنا به نام “مالیات” هست، دستگاه های کارتخوان از سال گذشته و با تصمیم اداره مالیات قرار شد به سیستم مالیاتی متصل بشن تا اداره مالیات متوجه بشه شما چقدر درآمد دارید و توی خوداظهاری خدایی نکرده دروغ نگفته باشید. حالا بگذریم از اینکه ترفندهای دور زدن کار به صورت قانونی چیه! اما یکی از ساده ترین راه کارها، استفاده از دستگاه کارتخوان بدون مالیات هست.

دستگاه کارتخوان بدون مالیات

این دستگاه بدون اتصال به سیستم مالیاتی و به راحتی و بدون دغدغه برای شما کار میکنه و تمامی تراکنش های شما رو انجام میده اما به صورت خاص و ویژه ای. اما قبلش لازم میدونم توضیحاتی در این باره بدم تا تردید و شک های شما که حول محور این نوع دستگاه ها هست برطرف بشه.

شرکت پرداز الکترونیک شایا اول از سیستم مالیاتی شروع می کنه برای شما توضیح میده و بعد به معرفی خود دستگاه کارتخوان بدون مالیات و مزایای خرید کارتخوان میرسه.

داستان اصلی کارتخوان و سیستم مالیات:

با به روز شدن و مدرن شدن دنیای امروز و همچنین اینترنت گرا شدن مردم، اداره مالیات هم تصمیم گرفت، فناوری و سیستم های خودش رو به روز کنه و اومد سایتی بعنوان سایت “میز خدمات عملیات الکترونیکی مالیات” رو راه انداخت تا مردم اکثر کارهای مالیاتیشون رو اونجا بدن و نیازی به مراجعه حضوری نباشه، این کار دو تا مزیت داشت، یکی جلوگیری از اتلاف وقت و یکی هم ایجاد یستم یکپارچه اطلاعات. الیته بدی هم زیاد داره!

تو این سامانه مردم با دریافت کد اقتصادی می تونن بدون نیاز به مراجعه حضوری، امور مالیاتی خودشون رو انجام بدن. اما برای دریافت همین کد اقتصادی باید مراحل مختلفی رو طی کنید تا به آخرین مرحله که به “مرحله 4” معروف هست، برسید تا موفق به دریافت کد اقتصادی بشید.

حالا برای اینکه بعضی از صاحبان مشاغل و کسبه با توجه به شرایط خاص، خوداظهاری های مالیاتی رو همیشه ضرر میزدن، اداره مالیات اومد گفت، باید همه کارتخوان ها، اعم از کارتخوان ثابت و کارتخوان سیار و … باید به سیستم مالیاتی وصل بشن و دارنده دستگاه پوز باید دارای کد اقتصادی باشه و اون دستگاه هم به سیستم مالیاتیش وصل بشه. خب واکنش کاسب ها و صاحبان کارتخوان چی بود؟

اومدن برای دور زدن مالیات، به مشتریانشون می گفتن، هزینه اون کالا یا خدمات رو کارت به کارت کنن یا اگر براشون مقدوره به صورت نقدی پرداخت کنن، که خیلی از مشتریا براشون سخت بود و این کار رو انجام نمیدادن. اینجا بود که دستگاه کارتخوان بدون مالیات خودش رو نشون داد.

این فریب نیست! ترفند است …

فروش دستگاه کارتخوان بدون مالیات فریب نیست و روغی درکار نیست و واقعا این دستگاه ها بدون اتصال به سیستم مالیاتی از مشتریان شما پول می گیرن اما نه با تراکنش، بلکه با انتقال وجه در جا! یعنی دیگه لازم نیست شما از مشتری بخواید بره کارت به کارت کنه و واستون فیش بیاره، این دستگاه توی همون محل کسب شما این کار رو انجام میده.

این نوع دستگاه پوز بدون مالیات، از مشتری های شما، وجه رو کسر و به حساب شما که قبلا در این دستگاه ذخیره شده واریز میکنه و فقط نکته کار همین بود. تو ادامه یکی از این دستگاه ها رو به شما مرفی میکنم اما قبلش به این موضوع مهم توجه کن:

دستگاه کارتخوان بدون مالیات، مناسب چه مشاغلی هست؟

پیشنهاد ما اینه که مشاغل کوچیک و خرده فروشی ها از این دستگاه کارتخوان بدون مالیات استفاده نکنن، معمولا مشاغلی که پول های درشت و معمولا 300 هزار تومن به بالا دریافتی دارن باید از این دستگاه استفاده کنن، مشاغلی مثل: مکانیکی ها – فروشگاهی های زنجیره ای بزرگ – املاکی ها – موبایل فروشی ها و نمایشگاه های خودرو و …

کارتخوان بدون مالیات قابلیت انتقال وجه به صورت کارت به کارت، انتقال وجه از حساب و شبا را دارد و نگران مبلغ های بالا نباشید.

محاسبه آنلاین مالیات کارتخوان

مقدار هزینه مالیات که از سوی شما باید پرداخت شود به تراکنش های شما ارتباط دارد. فرق است بین کاسبی که سالیانه 500 میلیون تومان گردش پول دارد با کاسبی که بالای یک میلیون در حساب خود گردش مالی ثبت کرده است. اگر سوال شما این است که با توجه به درامدی که دارید میزان مالیاتی که باید پرداخت کنید چقدر است بد نیست  روش دور زدن مالیات کارتخوان در این باره به قواعد زیر توجهی داشته باشید:

  • کسب و کار هایی که سالانه بین 1 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان موفق به ثبت گردش مالی می شوند مشمول مالیات 15 درصد می شوند.
  • کسب و کار هایی که در سال بین 200 تا 400 میلیون تومان گردش مالی ثبت می کنند مشمول مقدار مالیات 20 درصد می شوند.
  • اما درصورتی که موفق به ثبت بیش از 400 میلیون تومان گردش مالی شوید مشمول مقدار مالیات 25 درصد در سال می شوید.

اما توضیحات ما درباره کارتخوان بدون مالیات به اینجا ختم نمی شود. با ما همراه باشید تا توضیحات کامل تری را خدمت شما ارایه کنیم.

مشاغل معاف از مالیات

در این قسمت می خواهیم مهم ترین مشاغلی که از پرداخت مالیات کارتخوان معاف هستند را خدمت شما معرفی کنیم. مهم ترین مشاغلی که نسبت به پرداخت مالیات تعهدی ندارند کارتخوان بدون مالیات به شرح زیرند:

  • نانوایی ها
  • خوار و بار فروشی ها
  • بیمارستان ها و مراکز پزشکی
  • جایگاه های سوخت و یا به بیان بهتر فروشندگان سوخت
  • حمل و نقل درون شهری و تاکسیرانی
  • مدارس در مقاطع مختلف اعم از ابتدایی, راهنمایی و دبیرستان
  • دکه های روزنامه فروشی
  • و ….

فرایند واگذاری کارتخوان ها در اختیار بانک مرکزی است

مهدی موحدی ، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفت وگو با خبرنگار قدس گفت: فرایند واگذاری کارتخوان در اختیار بانک مرکزی و شرکت های ارایه دهنده خدماتِ پرداخت است، بنابراین شرکت ها هستند که با قاعده ای که بانک مرکزی برای آنان در نظر گرفته، کارتخوان در اختیار افراد قرار می دهند.

وی ادامه داد: پس از اجرایی شدن ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی بنا بر این شد که بانک مرکزی در راستای ساماندهی دستگاه های کارتخوان، دستگاه هایی که به یک پرونده مالیاتی الصاق نشده بودند را غیرفعال کند به همین منظور بیش از 23 میلیون دستگاه کارتخوان مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، هم اینک حدود 9 میلیون و 400 هزار دستگاه کارتخوان داریم، به این معنا که این دستگاه ها به یک پرونده مالیاتی الصاق شدند و از این به بعد هم بانک مرکزی و شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت چنانچه بخواهند کارتخوانی را در اختیار افراد قرار دهند باید از پرونده مالیاتی فرد مطمین باشند.

ارایه کارتخوان به افراد بدون پرونده مالیاتی ممنوع

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه بدون اینکه فردی پرونده مالیاتی داشته باشد، بانک مرکزی و شرکت های ارایه دهنده خدمات پرداخت اجازه در اختیار قرار دادن دستگاه های پرداخت را ندارند، اظهار کرد: مالیات از دستگاه کارتخوان گرفته نمی شود که بخواهیم بگوییم دستگاه کارتخوان معاف از مالیات است، بنابراین ما دستگاه کارتخوان معاف از مالیات نداریم؛چراکه اساساً از کارتخوان مالیات دریافت نمی کنیم.

نکته دوم اینکه به واسطه الصاق دستگاه های کارتخوان به پرونده های مالیاتی، عملاً دستگاه های کارتخوان مجرای شناسایی درآمدهای مالیاتی هستند، بنابراین درآمدهای مالیاتی که شناسایی می شوند، آن دسته از درآمدهایی هستند که از مجرای این دستگاه ها به حساب تجاری افراد واریز می شوند اما ممکن است دستگاه هایی وجود داشته باشند با عنوان دستگاه های«کَش لِس» یا دستگاه های کارت به کارت که معمولاً توسط برخی از افراد که نمی خواهند درآمدشان شفاف شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

به طور کلی دستگاه های کارتخوان عامل واریز وجوه به حساب های تجاری افراد هستند اما دستگاه «کَش لِس» شرایط برای کارت به کارت به سایر حساب ها را فراهم می کند که این حساب ها تجاری نیستند، بلکه حساب های شخصی و حتی ممکن است حساب اجاره ای افراد باشند. همچنین برخی افراد ممکن است دستگاه های کارتخوان هایی که به پرونده های مالیاتی با ضریب پایین و یا دارای معافیت از مالیات الصاق شده اند را تهیه و در اختیار افراد دیگری قرار دهند به طور مثال فردی در صنف طلافروشی فعالیت دارد اما دستگاه کارتخوانی در اختیار دارد که مربوط به گلخانه داری است که معاف از مالیات است.

وی در خصوص راهکار جمع کردن این نوع کارتخوان ها، به اقدام مجلس در ارتباط با تصویب بند ج تبصره 6 قانون بودجه سال 1403 اشاره کرد و توضیح داد: به موجب این قانون می توانیم حساب های شخصی ای که به واسطه کارت به کارت از یک مبلغی بیشتر واریزی دارند و یا طبق معیار شورای پول و اعتبار در یک ماه از تعداد مشخصی تراکنش بیشتری دارند را به عنوان حساب های مشکوک به فعالیت تجاری شناسایی کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستگاه کارتخوان بدون مالیات" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستگاه کارتخوان بدون مالیات"، کلیک کنید.