20 پرسش طلایی برای تحول زندگی ( ورود خانم ها ممنوع! )

چند وقتی بود که نسبت به خیلی مسایل و پرسش هایی تو ذهنم داشتم خیلی درگیر بودم و هرچقدر فکر می کردم به پاسخ های دقیق سوالم نمیرسیدم ولی خب با دوره جردن پیترسون آشنا شدم و دیدمش این دوره عالی بود و گفتم همه مطالبی که گفته شد رو در قالب پرسش براتون مقاله کنم تا کاربردی تر باشه و شما هم از این اطلاعات استفاده کنید.


اگه کم سن و سال هستی و این سوال رو تو ذهنت داری خیلی طبیعیه ولی سوال درستی نیست. به دلیل اینکه این سوال انقدر کلیه که هزاران جواب براش وجود داره. اگه بهم جواب بدی خب مردم با زندگیشون چیکار میکنن منم میگم خب مردم کاری رو میکنند که به زندگیشون معنی میده.

اگر آدم خوش شانسی باشی احتمالا یک یا دوتا موضوع تخصص داری اما اگه مثل من پسر جوانی هستی و جاهل طبیعی هست چیز خاصی نباشی خب ولی ما ها هم ی چیزایی مثل جوانی و فرصت داریم که میتونه مزیت خوبی باشه.

پس جواب به این پرسش این شد که کاری رو کنیم که به زندگیمون معنی میده اگه خیلی برات مهمه آدمی تو زندگیت باشه احتمالا جوابت اوینه زمانی از زندگیم رو صرف این کنم که شخص مناسبی رو پیدا کنم اما اصلا تو باید به این سوال جواب بدی که چه چیزی برای عرضه داری ؟ یکیش رو خب قبلا گفتم اولین مزیت جوانی و زمانی هست که داریم که همیشه شنیدیم منبع یا بزرگترین ثروته

اگه پاسختون به این سوال منفی هست خب بنظرت بهتر نیست که خوب بودن رو در موضوعی تمرین کنی ؟ یک موضوع رو انتخاب کن حتی این زمینه میتونه گیم و بازی باشه فقط کافیه در ی کاری خوب بشی به خاطر اینکه خوب شدن در زمینه ایی باعث میشه که مجبور باشی همزمان مهارت های زیادی رو تمرین کنی و در نهایت باعث میشه در خیلی موضوعات ماهر بشی.

میخوام داستانی رو براتون بگم که بهتر مفهوم ماهر شدن و این نکته مهم رو متوجه شید فرض کنید شما به عنوان کسی که ظرف شور در رستورانی استخدام شدید کافیه به جای غیبت کاری 10 دقیقه زودتر سر کار برید اول به خاطر اینکه شما ساعتی پول میگیرید همین ده دقیقه ها میتونه درآمد بیشتری در بلند مدت براتون بیاره و نکته بعدی این هست که شما با این کارتون حرفه ایی بودنتون رو نشون میدید و سعی کنید در همین فرصت که تو آشپزخونه هستید تکنیک های آشپزی هم یادبگیرید و همیشه گوش به زنگ باش چون ی وقتایی هست که افرادی که باید باشن پیداشون نمیشه و تو میتونی از فرصت استفاده کنی و گوش به زنگ باشی نشون بده که به آشپزی علاقه مند هستی و کافیه مثل یک آدم بالغ رفتار کنی.

با این توصیفاتی که کردم متوجه شدید میتونید بهترین باشید در هر زمینه ایی میتونید بهترین ظرف شوری باشید که اون رستوران داشته

قطعا تو زندگیت برات پیش اومده که با عضوی از اعضای خانواده ایی که داری به چالش برخورد کنی و همین باعث بشه بگی من با اینا کنار نمیام یا اصلا تو شرکت یا جایی که مشغولی همچین چیزی به ذهنت خطور کنه.

در ابتدا باید کنار اومدن حفظ کردن کنترل کردن رو یادبگیریم در زندگی دقیقا منظورم اینه از خودمون شروع کنیم به کنترل کردن هوس جنسی تا رعایت رژیم غذایی و بعد از خودمون به ایجاد کنترل و حفظ ارتباطمون با دیگران.

مرد واقعی به این عبارت خلاصه میشه: سخاتمند سازنده . البته توجه کنید که سازندگی تنها اصلا خوب نیست به خاطر اینکه شما عادت ندارید که نه بگید به دلیل که هرجا که تونستید منعطف شدید و به این شکل پیش رفتید.

این موضوع چیزیه که تا حدی در رشته های علوم انسانی بیشتر یاد میگیری. در واقع میتونه این مواردی باشه که بهت میگم:

  • خودت رو با کلماتت مسلح کن
  • در گفتارت دقیق باش
  • منظورت رو بیان کن
  • از انسان های بزرگ بخون
  • با سواد شو
  • افسار زبانت رو دستت بگیر
  • از “آخه ها” و “می دونی ها” رها شو
  • از وقفه در کلام خلاص شو

از چیزایی که صرفا برای پیک می بودن و تحت تاثیر قرار دادن دیگران میگی فاصله بگیر و فقط ببین آیا چیزی رو داری میگی که به حقیقتش باور داری اگه حقیقت رو بیان نمیکنی باید از خوت بپرسی واقعا چه کسی داره جای تو حرف میزنه؟ شاید بخشی از اون وجود تو هست که دوست داره بقیه رو فریب بده ولی این تو نیستی.

مثل زمانی میمونه که برای امتحانی قرار هست آماده بشی و مثل طوطی داری جلو میبری چون میخوای چیزی رو بنویسی که استادت میخواد بشنوه و میتونم بگم نمره ایی هم که قرار هست بگیری رو خودت نگرفتی خود کاذبت گرفته.فقط کافیه در زندگی چیز هایی رو بگیم که به حقیقتش باور داریم حالا شاید اون لحظه برای ما اون حرف جالب نشه موقعیت اما در بلند مدت مطمین باشید که این موضوع رخ میده.

واقعیت بهترین کاری هست که میتونید انجام بدید در زمینه ایی که خیلی اطلاعات ندارید همین هست شاید باور نکنید آمار ثابت کرده این سوالات در واقع سوالات 80 درصد اون جمع هست اما به علت بزدلی نپرسیدن و پرسیدن شما به علت اینکه نشان دهنده صداقت شماست ترکیب این دو ویژگی باعث میشه شما از احمق بودن دور بشید.

پاسخ اینه که کار احمقانه نکنی و چرا کار احمقانه نکنی به خاطر اینکه زندگی از این افتضاحی که هست بدتر نشه. ابزاری که برای این کار وجود داره فکر کردن و نوشتن. شما همیشه ایده هاتون رو مینویسید و بین همه آن ها یکی رو انتخاب می کنی.

حالا شاید سوال این باشه چجوری فکر کردن رو یادبگیرم ؟ جواب یک کلمه هست باید بنویسی . چرا باید بنویسی؟ جواب اینه که بتونی جای خودت رو در جایی که داری زندگی میکنی پیدا کنی.

در این مسیر پر فراز و نشیب پیدا کردن گنج هیولا و اژدها هایی وجود دارند که مانع پیروزی شما میشن اما شما باید از همه عبور کنی و به گنج برسی مثلا گنج شما اینه که به استقلال مالی برسی و یا پول زیادی بدست بیاری و زندگی با رفاهی رو داشته باشی برای رسیدن به این گنج نیاز به کار مناسب داری اما تو مشکلی در خجالتی بودنت داری و به همین دلیل شغلی نداری. خب همین الان هیولا و اژدها مسیر گنجت پیدا شد، تو باید مشکل خجالتی بودنت رو حل کنی اگر برات هدفت ارزشمنده.

نکته ایی که دوست داشتم بگم اینه که خیلی وقت ها این چالش ها برای ما سبب خیر بزرگی هستند که افرادی که به قولی در سرشت خودشون دارن این ویژگی رو از بقیه انسان ها جا میمونند. برای مثال فن بیان و هنر مذاکره چیزی هست که افراد برونگرا راحت تر اون رو انجام میدن ولی درونگرا ها در اون موفق تر عمل می کنند.

با وجود اینکه برونگرا ها افرادی هستند که از صحبت کردن با دیگران انرژی می گیرند اما درونگرا ها از مردم خسته میشن اما اگر مهارتی مثل مذاکره کردن رو یک فرد درونگرا یادبگیره به علت اینکه ذهن چارچوب مند و ساختار مندی رو داره خیلی صحبت گزیده و خوبی رو نسبت به درونگرایی که هرچیزی به ذهنش میرسه رو انجام میده.

شما در هر زمینه که ایی که قرار هست گامی برداری باید این توانایی رو در خودت تقویت کنی که با موانع و سختی ها رو به رو بشی تا ژن های نهفته ایی که درونت وجود داره رو آشکار کنی. برای اینکه صبحتم رو تکمیل کنم مثال میزنم اگر شما بدن مستعدی رو داری اما باشگاه نری بنظرت اتفاقی در بدنت میوفته؟ قطعا خیر. برای اینکه تغییرات رو ایجاد کنید مسیری داوطلبانه پیش بگیرید و با قدرت با چالش های مسیر رو حل کنید.

بله واقعیت رو بخوایم بگیم مردان نسبت به گذشته زودتر ترک تحصیل میکنند و ادامه تحصیل برای مردان از اهمیت کمتری برخوردار شده و حتی مردان در زمینه رابطه جنسی و حتی خودارضایی به خصوص در کشور هایی مثل کره جنوبی و ژاپن کمتر شده است و همه این ها حجاصل سرکوب های دهه اخیر نسبت به نرینگی هست.

درواقع در کورس جردن پیترسون اشاره به این شده که اگر دختری نگاه سطحی داشته باشه طبیعتا انتخابش مردی خواهد بود که ارث و مال بهش رسیده باشه اما درمورد یک دختر مستقل و منطقی گزینه دوم یعنی مردی که بتونه بهش اعتماد کنه و فردی هدفمند و مسیولیت پذیری که ثروت رو میسازه هرچند که امروزش فردی پولدار محسوب نشه اما به نظر خودم این مورد در ایران برعکسه و عموم خانواده ها دنبال پسری هستند که بتوانند از سمت پدر ارث یا حمایت زیادی بشه.

همیشه به اطرافیان و فرزندانمون باید بگیم که رعایت قوانین جزو باید های زندگیه اما تا جایی که قوانین احمقانه نباشه در صورت احمقانه بودن آیا باید باهاش مقابله کرد؟ هر مقابله ایی طبیعتا عواقبی رو به همراه داره و باید برآورد بشه رعایت این قوانین احمقانه عواقبش بیشتره یا کمتر در این صورت درمورد رعایت و عدم رعایت و به قولی استادگی در موردش تصمیم گرفت.

به عنوان یک مرد خییلی جالب بنظر نمیرسه که انسانی مظطرب در مصاحبه های کاری و جلسات و مهمانی ها باشید و برای حل این موضوع یک راهکار ساده میخوام بهتون بگم اغلب این اضطراب ها ناشی از تمرکز فرد به خودش هست که آیا بنظر خوب میاد؟ دیگران چجوری قضاوتش می کنند ؟ و برای حل این موضوع کافیه که قضیه رو برعکس کنید و از تمرکز و فکر کردن راجب خودتون دست بکشید و به فرد مقابل تمرکزتون رو معطوف کنید و اتفاقا فرد مقابل هم از این موضوع خوشحال تره که تمام توجه شما سمت اون فرده.

خیلی وقت ها سوال پسر های جوان اینه که من نمیتونم مسیر درستی برای خودم پیدا کنم نمیدونم باید چیکار کنم و چجوری باید پیش برم راه حل بسیار ساده ایی برای اینکار وجود داره و اونم یک پرسش از خودته در زندگیت چه شخصیت مشهوری رو خیلی تحسین میکنی؟ پاسخ به این سوال تقریبا هدف و مسیرتون رو مشخص میکنه و برای فهمیدن جزییات مسیر کافیه سرچ کنید و تو انجمن و گروه ها بپرسید برای اینکه به اون فرد خاص تبدیل بشید.

این سوال به لت اینکه با پیش فرض مطرح میشه اساسا سوال درستی نیست و پاسخ به این سوال با توجه به این موضوع درست نخواهد بود پس بهتره اینطوری سوال مطرح بشه که ” چطور به همسری تبدیل بشم که مناسب شخص دیگری است؟”.

پاسخ به این سوال راحت خواهد بود زمانی که تمرکز کنی که زنان دقیقا چی میخوان؟ اغلب زنان به دنبال مردی قوی، قابل اعتماد، به دنبال جهش و ماجرا جویی، بامزه و باحال بودن، لایق بودن، مولد بودن، بیدار و هشیار، اهل تعامل و سخاوتمند هستند.

شما ممکن هست بگید من میخوام با چندین و چند نفر در زندگیم رابطه جنسی داشته باشم و این کار رو انجام بدی کاری که انجام میدی دقیقا تعریف دقیقی از فرد جامعه ستیز هست. شما در زندگی به دنبال فردی باید باشید که کنارش رشد کنید ریسمانی متوالی در طول دوره زندگی باهم دیگه تشکیل بدید و فرزند بیاورید شاید بگید کلی آدم تو این کره خاکی وجود داره و نیازی نیست من اینکار رو کنم باید بگم میلیون ها سال نسل تو همین کار رو کردن و امروز تو فکر میکنی به کشفیات تازه ایی رسیدی که میگی نباید فرزندی آورد، بنظر من که باید از این عقیده اگر داریش دست بکشی و کاری که تا الان نسل به نسل انجام شده رو ادامه بدی.

دقیقا زمانی میتونید در مورد همچین کاری فکر کنید که از خودتون بپرسید که در کلام و ارتباط به سطحی از صمیمی شدن رسیدین که درمورش صحبت کنید اگر هنوز خجالت میکشید خب مشخصه الان از ته خیار شروع کردین به خوردن.

اگر فکر میکنی اونقدر مار داری و نمیتونی فرزند بیاری میشه گفت شما هنوز به بلوغ فکری کافی نرسیدی فرزند آوردن در زندگی موهبت است دقیقا نقطه ایی هست که شما رو بزرگ میکنه و رشد میده به دلیل اینکه یک فردی در زندگی شما به وجود میاد که از خودتون با اهمیت تر میشه و حاضرید جانتون رو فداش کنید و حتی اگر دچار بیماری خودشیفتگی هم باشید مگر اینکه لاعلاج باشه تقریبا بهبود پیدا میکنه.

مهارت گوش دادن و تلاش کن در پاسخ با کلملتی بیانش کنی که اون ازش استفاده میکنه و براش قابل قبول باشه.

شاید جواب تر و تمیز به این سوال باشه وقتی شما شاد هستید میتونید این دو خصوصیت رو زندگی داشته باشید اما سوال دیگه ایی پیش میاد اینکه مگه میشه همیشه و هرروز شاد بود؟ خب مشخصه نه نمیشه پس جواب این سوال میشه باید به زندگی معنا بدید.

این معنا دادن از روی کار داوطلبانه پیش میاد خیلی میبینم مسن ها میان و نصیحت میکنن که مسیولیت پذیر باشیم ولی خب مسیله اینه چقدر از سر اجبار به این صورت رفتار کنیم و تنها راه منطقی و عقلانی در این موضوع خاص اینه که باید خودت رو توجیه کنی به خاطر نواقصت، شکست هات، خطا هات.

به طور کلی مردان در زندگی چارچوب رو مشخص میکنن چه درمورد همسر و چه درمورد فرزند تعیین کننده مرز هستند خیلی وقت ها دیدیم اگر مردی معتقد باشه نسبت به زنش برتری نداره و زن زیبایی از روی شانس در کنار خودش داره و این زن در یک روز استایل خاصی بزنه این مرد همش به مردای دیگه فکر میکنه و از روی حسادت از زنش میخواد که ظاهرش رو تغییر بده بعد مدت ها زن دیگه به خودش نمیرسه و علت اینکار این بوده که این مرد مرز هایی رو تعیین کرده و این زن هم براساس این مرز ها استایل خودش رو تنظیم کرده.

اما نکته مهمی وجود داره مرد همیشه وظیفه ایجاد مقررات رو نداره بلکه باید از همسرش مراقبت کنه یا به قولی از خستگی زنش جلوگیری کنه مثلا از برخی از تایم ها از فرزندش مراقبت کنه و سرگرمش باشه تا همسرش استراحت کنه.

هیچوقت اجازه ندید که فرزندانتون کاری رو انجام بدن که شما ازشون بدتون بیاد اگر این اتفاق به هر دلیلی رخ بده باعث میشه جذابیت اجتماعی که فرزندتون داره از بین بره و به قولی اجازه میدید که دیگران هم از فرزندتون بدشون بیاد و بهتره در این شرایط صحبت کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "20 پرسش طلایی برای تحول زندگی ( ورود خانم ها ممنوع! )" هستید؟ با کلیک بر روی روانشناسی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "20 پرسش طلایی برای تحول زندگی ( ورود خانم ها ممنوع! )"، کلیک کنید.