ثروتمندترین زنان جهان را بشناسید

ثروتمندترین زنان جهان را بشناسید

آفتاب نیوز :

فرانسواز بتانکور می یر که پس از مرگ لیلیان بتانکور در سپتامبر 2017، وارث تمام اموال او شد، شش ماه پیش بدل به نخستین زنی در فرانسه شد که ارزش دارایی هایش از 100 میلیارد دلار فراتر رفته است. با این حال هنوز نه او و نه هیچ زن دیگری در جهان ثروت بالای 200 میلیارد دلار ندارد.

در بین ثروتمدترین مردان میلیاردر جهان، به جز ایلان ماسک و جف بزوس آمریکایی، ارزش اموال برنار آرنو، مالک فرانسوی شرکت لویی ویتون نیز از 200 میلیارد دلار بیشتر شده است.

آلیس والتون وارث هایپرمارکت های زنجیره ای والمارت، دومین زن ثروتمند روی کره زمین است که بر پایه آمار فوربز، 78.8 میلیارد دلار ثروت دارد.

در میان زنان ثروتمند فرانسوی، فاصله بسیار زیادی میان فرانسوا بتانکور، ثروتمندترین زن روی کره زمین با نفر دوم دیده می شود. در حالی که ثروت بتانکور 100.4 میلیارد دلار برآورد می شود، ثروت کری پرودو، شماره 2 این رده بندی 9.8 میلیارد دلار، یعنی ده برابر کمتر است.

خانم پرودو برای عموم مردم فرانسه ناشناخته است و کمتر در رسانه ها ظاهر می شود. او به همراه همسر درگذشته اش شرکت فرانسوی-انگلیسی «پرنکو» را تاسیس کرده است که بعد از «توتال انرژی»، دومین تولیدکننده بزرگ نفت در فرانسه محسوب می شود.

تانیا سعاده زینی، دختر ژاک سعاده، بازرگان معروف و بنیانگذار شرکت ترابری «سی ام ای سی جی ام»، با ثروتی برابر 8.9 میلیارد دلار رتبه سوم را در این رتبه بندی به خود اختصاص داده است.

ماری-هلن داسو، مدیر ارتباطات گروه تجاری داسو که فوربز ثروت او را هم حدود 8.9 میلیارد دلار تخمین زده، در این سیاهه نفر چهارم است. شرکت داسو از جمله سازنده هواپیما های جنگی فرانسه مانند میراژ و رافال است. ماری بنیه بووالو، مالک شرکت فرآورده های لبنی لاکتالیس، نفر پنجم و پس از او دانیل بلون، بیوه پی یر بلون، رییس شرکت خدماتی سودکسو و آن بوفور، سهام دار شرکت دارویی ایپسن در رده های بعدی پولدارترین زنان فرانسوی جای دارند.

ناتاشا نیکلایوویچ، بیوه مارسل داسو و یک زن دیگر از خاندان داسو و نیز زنی از خانواده مالک شرکت پژو در رده های بعدی ثروتمندترین زنان فرانسه اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ثروتمندترین زنان جهان را بشناسید" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ثروتمندترین زنان جهان را بشناسید"، کلیک کنید.