معرفی 8 مورد از برترین های کتاب آموزش ui و ux

افراد همیشه به دنبال یادگیری هستند و از بین روش های موجود یادگیری، متداول ترین راه آموزش برای بشر استفاده از کتاب است. وقتی در بطن جامع قرار می گیرید با افرادی زیادی سر و کار دارید که به دنبال کتاب آموزشی برای هر موضوعی باشند، حتی افرادی که علاقه مند به یادگیری ui و ux هستند. به همین منظور در این مقاله 8مورد از بهترین های کتاب آموزش ui وux  گردآوری شده و ویژگی های هر یک بیان شده است.

معرفی 8 مورد از برترین های کتاب آموزش ui و ux

معرفی بهترین کتاب آموزش UI و UX

کتاب های آموزشی انواع مختلفی دارند، کتاب های مقدماتی یا پیشرفته، کتاب های صفر تا صد، کتاب های تخصصی و کتاب های موضوعی. انتخاب کتاب ها در این مقاله به نحوی انجام شده که تمامی موضوعات فوق را پوشش داده و در هر زمینه بهترین کتاب معرفی شده باشد.

کتاب گنجینه UI و UX

اولین کتاب، کتاب گنجینه UI و UX است که به نوعی با اختباس از کتاب UXPin به صورت فارسی نوشته شده است. این کتاب آموزش ui و ux برای هر سطحی از علاقه مندان مناسب بوده زیرا تمامی موارد ui و ux نظیر مراتب دیداری، طبقه بندی اطلاعات، ارتباط با کاربر، اجرای طراحی به صورت تعاملی، تایپوگرافی و استفاده از فونت و … را پوشش می دهد. مورد مهم در مورد این کتاب به روز رسانی سریع آن است به معنای آن که این کتاب هر سال باز نشر شده و در هر شماره از آن موارد جدید اضافه شده و موارد قدیمی و بلا استفاده، حذف می شوند.

معرفی 8 مورد از برترین های کتاب آموزش ui و ux

کتاب طراحی تجربه کاربری

کتاب طراحی تجربه کاربری نوشته ی جویل مارش، به طور اختصاصی برای افرادی نوشته شده است که در نقطه آغاز راه آمورش مهارت ui و ux هستند. این کتاب با آماده سازی ذهن مخاطب در مورد مهارت ui و ux، اطلاعات سودمند طبقه بندی شده ای را در مورد این موضوع در اختیار خواننده قرار می دهد. مزیت دیگر این کتاب آن است که تمام اطلاعات مورد نیاز در آن وجود دارد.

کتاب Lean UX

این کتاب توسط ناشر آن به این صورت معرفی شده است که، کتاب تکنیک ها، تاکتیک ها و اصول اصلی ui و ux می باشد. البته باید خاطر نشان کرد این کتاب به صورت ویژه در مورد ux نوشته شده و به خوانندگان این امکان را می دهد تا در پایان این کتاب آموزش ui و ux ایده های مورد نظر خود را به صورت استاندارد طراحی نموده و اجرا کنند و با توجه فیدبک مخاطبان طراحی خود را بهینه نمایید.

معرفی 8 مورد از برترین های کتاب آموزش ui و ux

کتاب  UI UX Seductive

کتاب دیگری که برای مبتدیان معرفی می شود کتاب UI UX Seductive است. این کتاب به صورت مختصر و مفید اصول اولیه و اساسی طراحی رابط کاربری و طراحی تجربه کاربری را با زبانی ساده و با رعایت تقدم و تاخر مطالب بیان می کند. نکته قابل توجه این کتاب بیان نکات ریز اما کاربردی است که با رعایت آن ها موفقیت های بزرگی نصیب  کاربر می شود و در انتها با بیان مفاهیمی از روانشناسی آموزش می دهد که چطور با استفاده از روانشناسی طراحی بهتری انجام دهید.

کتاب100 Things

این کتاب ابتدا به طور اختصاصی راه و روش تبدیل شدن به یک ui و ux کار را توضیح می دهد و سپس با بیان ارتباط ui و ux و روانشناسی به مخاطب می آموزد که چگونه با ایجاد تعامل بتواند مهارت های طراحی خود را بیافزاید. در بخش دوم که نویسنده با بیان چگونگی نگاه مخاطب، چگونگی خوانش مخاطب، چگونگی بینش مخاطب و چگونگی کارکردن آن تلاش کرده تا ذهن خواننده را آگاه سازد تا در مسیری کوتاه تر یک ui و ux کار بسازد.

کتاب  The Design of Everyday Things

این کتاب، خاص ترین کتاب این مقاله می باشد زیرا به کلاسیک ترین روش ممکن اصول طراحی را بیان کرده و در ضمن این اصول با استفاده از مثال های روشن مطلب را توضیح داده است. این کتاب برای تمامی افراد مفید خواهد بود و هر کس متناسب با دانش خود نسبت به علم ui و ux از آن بهره خواهد برد. سپس در گام بعدی با بیان مثال های خاص و متفاوت و بعضا ابتدایی تلاش شده تا ضمن درگیری ذهن مخاطب، زاویه دید جدیدی را برای مخاطبان بسازد تا با استفاده از مهارت های کسب شده بخش اول و زاویه دید جدید، یک طراح ui و ux ساخته شود.

کتاب  Don’t Make Me Think

کتاب مرا وادار به فکر کردن نکن با استفاده از زبان طنز به مخاطب آموزش می دهد تا چگونه یک طراح رابط کاربری شود. ویژگی این کتاب آموزش ui و ux صرفا در زبان طنز آمیز آن است که درک مفاهیم را برای مخاطب آسان تر می کند اما در بخش محتوای قابل بیان باید گفت این کتاب بسیار سطحی بوده و صرفا برای افزایش معلومات مناسب است.

کتاب  UI is Communication

مم ترین نکته در مورد این کتاب، نویسنده آن است که خود یک طراح ui و ux می باشد. اورت مک.کی(Everett N.McKay) در کتاب خود با عبود از همه موارد ابتدایی و روانشناسی، مستقیم به بیان مشکلات و نکات طراحی و شیوه برخورد با آن ها رفته و کوشیده تا به صورت مفید تجربیات سال ها فعالیت خود را برای تمام مخاطبان عرضه کند. این کتاب آموزش ui و ux برای تمام افراد در تمام سطوح نکات سودمندی دارد اما بهتر است تا بعد از آشنایی با مهارت ui  و  ux برای افزایش تجربه و رفع نقاط ضعف آن را مطالعه نمایید.

در این مقاله بهترین های کتاب آموزش ui و ux معرفی شده و ویژگی های هر کدام بیان شد. اما همانگونه که خود می دانید مهارت طراحی ui و ux علاوه بر موارد تیوری آموزش نیاز به بستر تمرین و تجربه عملی دارد. از این رو باید گفت کتاب منبع آموزشی مناسبی برای یادگیری ui و ux نمی باشد. بهتر است اگر علاقه مند هستید تا با این موضوع آشنا شوید به نحوی که بتوانید وارد بازار کار شوید، از دوره های آموزشی استفاده نمایید. یکی از بهترین دوره هایی که می توانید تهیه کنید تا در مسیر تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای موفق باشید “دوره دانشجویار” است. جهت دسترسی به این دوره روی لینک زیر کلیک کنید.

Daneshjooyar.com/ui-ux-designer

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معرفی 8 مورد از برترین های کتاب آموزش ui و ux" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معرفی 8 مورد از برترین های کتاب آموزش ui و ux"، کلیک کنید.