تشویق به حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری وظیفه اصلی حوزه های علمیه است

تشویق به حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری وظیفه اصلی حوزه های علمیه است

به گزارش مجله عصر نو از مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لایینی در اجلاسیه مسیولان و مدیران حوزه های علمیه استان در مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام (کوتنا) قایم شهر با گرامیداشت هفته ولایت، روز عرفه، قربان و غدیر، با اشاره به فرمایشی از امام محمدباقر (ع)، اظهار داشت: حضرت بر سه توصیه؛ صبر بر انجام فرایض، شکیبایی در برابر دشمن، آماده بودن برای امامی که در انتظار آمدنش هستید تاکید داشتند.

وی افزود: یکی از فرایض فریضه حوزه داری است، این نهاد خودش یک فریضه عینی و کفایی است، طلبه پروری و حوزه داری نیاز به صبر و هزاران دردسر دارد که اختصاص به زمان ما ندارد.

محمدی لایینی خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حوزه متکی به دولت ها نبود، الان هم اعتقاد بر این است که استقلال حوزه حفظ شود، هیچ خدمتی مهم تر و بابرکت تر از تربیت طلبه نیست.معیشت بخشی از دردسرهای حوزه است، مسیولین هر حوزه ای باید پشت طلاب باشند، ما هم در خدمت شما هستیم، خودمان باید طبیب خودمان باشیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه با ابزارهای فرهنگی باید با معضلات فرهنگی بجنگیم، ولیکن قطعا باید پشتوانه های اجرایی و قانونی هم باشد، پ بیان کرد: طرح نور را همه باید حمایت کنیم، این طرح یک راهکار اجرایی و قانونی است، مجموعه حوزه علمیه باید در خط جریان انقلاب باشد، تشویق به اصل حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری وظیفه اصلی حوزه های علمیه است.

این مسیول خاطرنشان کرد: مسیولین باید وقت بیشتری برای مدارس بگذارند، حوزه باید صدای رسا، قدرت و تحول اجتماعی داشته باشد. در جریان تعطیلی شنبه ها، کشف حجاب ها، مسیله جمعیت، جریان فتنه ها صدای حوزه باید بلند باشد، اینها دیگر مسیله سیاسی نیست که بگوییم وظیفه حکومت است، باید صدای رسا داشته باشیم، بیانیه دهیم و بتوانیم بدنه اجتماعی را با خودمان همراه کنیم.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشویق به حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری وظیفه اصلی حوزه های علمیه است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشویق به حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری وظیفه اصلی حوزه های علمیه است"، کلیک کنید.