تشدید نظارت دامپزشکی خوزستان در عید قربان

تشدید نظارت دامپزشکی خوزستان در عید قربان

مجله عصر نو/خوزستان مدیرکل دامپزشکی خوزستان از تشکیل ستاد استانی تشدید نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی در عید سعید قربان در استان خبر داد.

ناصر عسکری فرد در حاشیه نشست ستاد استانی تشدید نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی ویژه عید سعید قربان، با اشاره به دستور العمل ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی در روز عید سعید قربان، اظهار کرد: به منظور حفظ بهداشت عمومی و سلامت دام های عرضه شده برای انجام قربانی در روز عید سعید قربان و تامین سلامت مصرف کنندگان گوشت دام های قربانی، با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی و تبلیغی ذیربط و با برنامه ریزی دقیق انجام شده، ان شاءالله فراگیرتر از سال های قبل نسبت به انجام نظارت های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های قربانی در کلیه اماکن عمومی و کشتارگاه های استان خوزستان به صورت رایگان از ساعت 6 صبح تا 14 ظهر اقدام خواهد شد.

به گزارش مجله عصر نو، وی ادامه داد: لازم است اولویت ذبح دام های قربانی در کشتارگاه های دام باشد و متصدیان کشتارگاه های دام موظف هستند آمادگی لازم به منظور پذیرش دام های قربانی و ذبح آن ها را به صورت کاملا رایگان از ساعت 6 صبح الی 14 بعد از ظهر روز عید سعید قربان داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: همچنین بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی باید در محل کشتارگاه، مستقر و آماده ارایه خدمات به شهروندان باشند و خودروی سردخانه دار برای حمل لاشه دام های قربانی پیش بینی شود. همچنین برای نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح احتمالی دام در منازل، اکیپ های سیار دامپزشکی انجام وظیفه خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خمیس بداوی مسیول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به حضور ناظران شرعی در روز عید قربان در سطح استان گفت: تدابیر لازم برای پاسخگویی مطلوب به مراجعات مردمی در کشتارگاه های دام در روز عید قربان و آمادگی کامل برای ذبح شرعی و بهداشتی دام همانند گذشته فراهم شده است. 

انتهای پیام 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشدید نظارت دامپزشکی خوزستان در عید قربان" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشدید نظارت دامپزشکی خوزستان در عید قربان"، کلیک کنید.