نکاتی برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در تهیه نذورات

به منظور پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان هنگام انجام نذورات در عید قربان توصیه می شود دام زنده از میادین و محل های عرضه مجاز و تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری شود.

نکاتی برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در تهیه نذورات

آفتاب نیوز :

دکتر پژمان بختیاری نیا با تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: با توجه به انجام نذروات مردم و ذبح دام در روز عید قربان، رعایت بهداشت دام و در نتیجه گوشت قرمز بسیار حایز اهمیت است و نظارت کارشناسان دامپزشکی و بهداشت محیط بر سلامت دام و گوشت مهم است.

به گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان به عموم مردم توصیه می شود دام زنده را از میادین و محل های عرضه مجاز و تحت نظر سازمان دامپزشکی خریداری کنند. 

بختیاری نیا گفت: به هیچ عنوان دام را درمنازل و معابر عمومی ذبح نکنید. گوشت دام ذبح شده حداقل به مدت 24 ساعت و جگر و سایر امعا و احشای دام حداقل به مدت 48 ساعت قبل از مصرف باید در دمای 4 درجه یخچال نگهداری شود.

وی افزود: هنگام خرد کردن گوشت حتما از دستکش استفاده کنید و از مصرف گوشت و جگر نیم پز خودداری کنید. 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نکاتی برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در تهیه نذورات" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نکاتی برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان در تهیه نذورات"، کلیک کنید.