جراحی زیبایی و رضایت همسر

نکته حقوقی داستان را در انتهای متن بخوانید

آقایی که به دفتر جهت اخذ مشاوره مراجعه کرده بود، آرام و قرار نداشت. از اینکه مشاوره گیرنده قبلی چند دقیقه ای بیشتر در اتاق ماند، بسیار شاکی شد و بنای به بحث با منشی گذاشت. بعد از نوشیدن کمی آب، آرام تر شد اما همچنان روی پای راستش تیک داشت و مرتب پاشنه کفشش را به زمین می کوبید. بالاخره بعد از چند دقیقه وارد شد. بسیار خشک و زیر لب کلمه “سلام” را تلفظ کرد. پا روی پا انداخت و در حالی که لباسش را مرتب می کرد، گفت: میگید یه چای بیارند؟

– بله حتما.

گویی که نشینده بود. بدون اینکه سرش را بالا بیاورد، لیوان چای نفر قبلی را با فاصله از خودش آن طرف میز گذشت. در شکلات خوری را برای بررسی بیشتر باز کرد و بعد از نگاهی پر از شک، دوباره به حالت قبلی اش بازگرداند. به نظر می رسید که با مبل هم راحت نباشد، هر چند دقیقه یکبار حالت نشستن خود را تغییر می داد و با دستانش دو دسته آن را به اطراف می فشرد.

گفتم: بسیار خب در خدمتم. با همسرتون مجدد گفتگو داشتید؟

اینبار خیره به داخل کیف دستی اش بود. باز هم سر بالا نیاورد. پاسخ داد: بله، حالا میگیم، اجازه بدید چای بیارن، یه گلویی تازه کنم. از اول مفصل میگم.

بالاخره خانم منشی زحمت چای را کشید. او هم چند جرعه ای بدون توقف نوشید و شروع کرد: آقای وکیل دستم به دامنت. خانمم برای آخر هفته وقت دکتر گرفته، هرچی بهش میگم که نباید این عمل رو انجام بدی گوشش بدهکار نیست. میگه خودم کار گردم پول جمع کردم. از تو که نمیخوام بگیرم. کلی تحقیق کردم. دو ماهه تو نوبت این دکترم. خلاصه که مرغش یک پا داره…

برای دریافت مشاوره حقوقی پیرامون جراحی های زیبایی، می توانید با من در ارتباط باشید:
تلگرام: amirali_besharati
امیرعلی بشارتی؛ کارآموز حرفه وکالت در مشهد

بصورت پیشفرض در خصوص تمامی انسان ها این قاعده جاریست که اشخاص مسلط بر اندام خود بوده و از این حیث می توانند بنا بر مصلحت خود اقدام کنند.

در همین راستا، جراحی های زیبایی که در بین عموم مردم رایج است، آسیبی به تمامیت آدمی وارد نمی سازد و هرکس مجاز است در صورتی که خود تمایل داشت، چنین تغییراتی بر بر روی بدن خود اعمال نماید.

و یک شخص بالغ برای انجام اینکار نیاز به اجازه دیگران ندارد.

از طرفی وقتی یک شخص ازدواج می کند، قبول نکاح به معنای قبولی یکسری وظایف و تعهد به پایبندی آنها است. یعنی آدمی در ازدواج از فردیت خارج شده و ملزم است نفع و ضرر همسر خود را نیز در نظر بگیرد.

قانون در این باره می گوید که: زن و شوهر باید در روابط با یکدیگر حسن معاشرت را رعایت کنند.

در ادامه، قانونگذار بیان می کند که: زن باید از شوهر خود تمکین داشته باشد.

و در قسمتی دیگر تاکید می کند: ریاست خانواده با شوهر است.

حال، باید گفت، در هیچ کجای قانون اقداماتی مانند عمل ها و جراحی های زیبایی توسط خانم، منوط به اجازه همسر نشده است.

بنابراین، بطور پیشفرض، خانم نیازی به موافقت همسر خود ندارد.

در عین، اینکه آیا چنین اقداماتی مخالف با منافع خانواده هست یا خیر، تا آقا بتواند از آن جلوگیری کند، ممکن است بصورت موردی قابلیت بررسی داشته باشد.

به علاوه، سوالی که بسیاری در ذهن اکثر خانم ها راه پیدا می کند این است که آیا هزینه این جراحی ها و عمل ها در زیرمجموعه نفقه قرار می گیرد؟ بطور کلی، پاسخ منفی است. آقا وظیفه ای از این حیث ندارد.

نکته پایانی این است که نباید انتطار داشت تمامی حالات محتلف زندگی زناشویی در قانون پیش بینی شو د. اگر خانمی مشاهده می کند که همسرش به عمل جراحی زیبایی او حساسیت دارد، بر پایه اخلاق، موضوع را به گفتگو بگذارد. از طرفی اگر مردی می بیند که همسرش به چنین کاری تمایل دارد، سعی در دیکته کردن مخالفت خود نداشته باشد. چه بهتر که هر دو طرف نظرات خود را مطرح کنند و اینچنین همواره توافق و همدلی خود را حفظ نمایند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جراحی زیبایی و رضایت همسر" هستید؟ با کلیک بر روی روانشناسی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جراحی زیبایی و رضایت همسر"، کلیک کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.