چرا زنان در محیط کار احساس می کنند از مکالمات کنار گذاشته می شوند؟

بسیاری از زنان در محیط کار امروزی با چالش هایی مواجه هستند که مردان به ندرت با آن ها روبرو می شوند، از جمله تبعیض در بارداری، شکاف جنسیتی، آزار جنسی، و چالش های پیشرفت شغلی. عوامل متعددی در ایجاد این مسایل نقش دارند و راه های زیادی برای رسیدگی و کاهش آن ها وجود دارد. در این مقاله ما چالش های رایجی را که زنان در محیط کار با آن مواجه هستند و اینکه چگونه می توانید یک فرهنگ محیط کار فراگیر ایجاد کنید که در آن مشارکت همه ارزش گذاری می شود، را بررسی خواهیم کرد.

چالش های معمولی که زنان در تجارت با آن مواجه هستند شامل موارد زیر است:

بسیاری از کارمندان زن با فرزندان، به ویژه مادران مجرد، احساس می کنند که در 2 شیفت کار می کنند، یکی در خانه و دیگری در اداره. در نتیجه، بسیاری از این کارمندان ممکن است با خستگی و فرسودگی در محیط کار مواجه شوند.

نظرسنجی McKinsey & Company در سال 2020 از 65000 کارمند از 423 شرکت نشان داد که زنان تنها 38٪ از پست های مدیریتی سطح ابتدایی در محیط کار را در اختیار داشتند. مردان 62 درصد باقی مانده از این موقعیت ها را در اختیار داشتند.

“تنها” تنها فرد از یک نژاد یا جنسیت در فضایی در محیط کار است. حدود 20 درصد از زنان اغلب تنها زن یا در میان معدود زنانی هستند که در یک اتاق کار در یک زمان معین حضور دارند. این اختلاف جنسیتی در محیط کار 2 برابر بیشتر در میان زنان سطوح ارشد است.

در میان زنانی که در محیط کار مملو از مردان هستند، حدود 80 درصد تجاوزهای کوچک (اقدامات یا اظهارات تبعیض آمیز) را تجربه می کنند.

زنان می گویند که در محیط کار احساس نادیده گرفته شدن می کنند و این تجربه در فضای دیجیتال نیز تجربه می شود. یک نظرسنجی توسط Catalyst از 1100 کارمند در ایالات متحده در مورد افکار و تجربیات آنها در مورد دیده شدن در محیط کار پرسیده شد. نتایج نشان داد که زنان بیشتر از مردان در طول تماس های ویدیویی نادیده گرفته می شوند. حدود 21 درصد از پاسخ دهندگان زن گفتند که احساس می کنند یک همکار آنها را نادیده گرفته است. به طور مشابه، 19٪ گفتند که احساس می کنند یک همکار آنها را در یک تماس ویدیویی نادیده گرفته است.

محققان به یک دلیل کلیدی بالقوه پی بردند که چرا زنان ممکن است در محیط کار صحبت نکنند. محققان رونوشت های بیش از 24000 جلسه را بررسی کردند. یافته های آنها نشان داد که در کمیته های سنا، زنان 10 درصد بیشتر از مردان در معرض وقفه در صحبت بودند. این تحقیق همچنین نشان داد که این وقفه ها زمانی که موضوعاتی که به ویژه برای زنان مهم است روی میز قرار می گرفت، مهم تر بودند.

زنانی که در محیط کار با این چالش ها مواجه هستند، ممکن است احساس کنند که باید سخت تر کار کنند یا ثابت کنند که واجد شرایط هستند و قادر به حفظ موقعیت های خود هستند.

به عنوان یک صاحب یا مدیر کسب و کار، یکی از اولویت های اصلی شما باید ایجاد فضایی راحت و سازنده برای همه در محیط کارباشد. در زیر چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تنوع و ارتباطات فراگیر را در کسب و کار خود ارتقا دهید:

استخدام یک تیم متنوع مزایای متفاوتی را به همراه دارد، خلاقیت و نوآوری را در محیط کار افزایش می دهد و به عادی سازی همکاری فراگیر کمک می کند. کسب وکارها باید تنوع جنسیتی و نژادی در پست های ارشد و همچنین کارکنان عمومی را در اولویت قرار دهند. یک تیم متنوع سازمان شما را از نظر فرهنگی تقویت می کند و می تواند نتایج را بهبود بخشد.

در فرآیند استخدام، ایجاد یک تیم متنوع فقط به این معنی نیست که سهمیه ای از جنسیت و نژادهای مختلف را برآورده کنید. این در مورد پرورش یک محیط کاری است که شامل سوابق، تجربیات و مهارت های بسیاری است که یک تیم از یک جنسیت یا قومیت نمی تواند ارایه دهد.

زنان ممکن است گاهی به دنبال کاهش و ملایم کردن تاثیر آنچه می گویند باشند تا تند یا تهدیدآمیز به نظر نرسند. صاحبان مشاغل و مدیران می توانند با این روند بی اساس مقابله کنند. سعی کنید گام های فعالی بردارید تا به همه کمک کنید در بیان محترمانه ایده های خود در محیط کار احساس راحتی کنند، بدون اینکه مورد قضاوت قرار بگیرند یا صلاحیت هایشان زیر سوال برود.

تمرکز شما باید فراتر از تشویق زنان برای به اشتراک گذاشتن افکارشان باشد. این باید شامل ایجاد فضایی باشد که در آن زنان وقتی می خواهند صحبت کنند تردید نداشته باشند. این به معنای انتقاد سازنده موثر به کارکنانی است که مستعد قطع صحبت های دیگران در محیط کار هستند و کارکنان را تشویق می کند تا با فکر به ایده های همکاران خود پاسخ دهند.

تحقیقات مک کینزی نشان داد که کارمندانی که در محیط کار مدیران زن دارند، اغلب می گویند که مدیر آنها در مورد رفاه و حجم کاری آنها با آنها تماس می گیرد. این مزیت یک تیم مدیریتی متنوع با ارتباطات باز می تواند به کارکنان کمک کند تا به عنوان اعضای تیم شما احساس ارزشمندی، انگیزه و رضایت بیشتری داشته باشند.

یک برنامه آموزشی متنوع و فراگیر می تواند به شما کمک کند تا بر اهمیت ایجاد یک محیط کار فراگیر تاکید کنید. هنگامی که برنامه شما تنظیم شد، می توانید جلسات آموزشی برگزار کنید که کارکنان خود را در مورد نقش آنها در ترویج فرهنگ کاری فراگیر که در آن افراد از هر جنسیت، نژاد، هویت جنسی و ترجیحات جنسی احساس ارزشمندی می کنند، آگاه کنید.

اگرچه زنان اغلب در محیط کار چالش هایی را تجربه می کنند، رهبران می توانند اقدامات پیشگیرانه ای را برای ایجاد یک فرهنگ کاری سالم برای همه کارکنان بردارند. همانطور که ابتکارات جدیدی را برای اولویت دادن به جامعیت اجرا می کنید، حتماً پیشرفت سازمان خود را دنبال کنید. برای مثال، نظرسنجی هایی از کارمندان انجام دهید تا ببینید تیم شما چگونه تلاش های شما را می بیند و در کجا ممکن است نیاز به ایجاد تغییرات داشته باشید.

مقالات مرتبط: “آیا تعصب بر استخدام تاثیر می گذارد؟”

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا زنان در محیط کار احساس می کنند از مکالمات کنار گذاشته می شوند؟" هستید؟ با کلیک بر روی روانشناسی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا زنان در محیط کار احساس می کنند از مکالمات کنار گذاشته می شوند؟"، کلیک کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.