چگونه از کسی که دوستش دارید جدا شوید؟ ۹ مرحله نفس گیر

قطع رابطه با کسی که دوستش دارید هرگز آسان نیست. خبر دادن این موضوع به او که دیگر به این رابطه ادامه نمی‌دهید، می‌تواند سخت و دردناک باشد.

اما به یاد داشته باشید که اگر می‌دانید رابطه‌تان به پایان خودش رسیده، به تعویق انداختن این کار فقط اوضاع را بدتر می‌کند و به هر دوی شما آسیب می‌رساند.

با شریک زندگیتان صادق و روراست باشید. او را سرکار نگذارید و به او امید واهی ندهید. به او احترام بگذارید و به احساساتش اهمیت دهید.

به جای اینکه به دنبال زمان مناسب برای گفتگو باشید، هر چه زودتر تصمیم خود را با او در میان بگذارید.

به یاد داشته باشید که هر دوی شما در این جدایی سهم دارید. به جای سرزنش یکدیگر، سعی کنید با همدلی و مهربانی از این مرحله عبور کنید.

پس از جدایی، به خودتان و طرف مقابل زمان بدهید تا با شرایط جدید کنار بیایید.

در نهایت، به یاد داشته باشید که جدایی پایان دنیا نیست. شما هر دو می‌توانید از این تجربه درس بگیرید و در آینده روابطی سالم‌تر و شادتر را تجربه کنید. در ادامه این مطلب مشاوران هم اندیشان سعی می کنند شما را در این رابطه راهنمایی کنند.

در ادامه، مشاوران مرکز مشاوره خانواده هم اندیشان توصیه‌های خود را در مورد نحوه قطع رابطه با کسی که هنوز دوستش دارید، زمانی که می‌دانید رابطه‌تان تمام شده است، به شما ارائه می دهند.

تصمیم گیری برای تمام کردن رابطه با کسی که دوستش دارید سخت است. ممکنه روی کاغذ به نظر آدم خوبی برسه ولی لزوما برای شما مناسب نباشه.

دلیل تموم کردن رابطه همیشه دعوا یا خیانت نیست. گاهی دو نفر که آدم های خوبی هستن و رابطه شون هم سالمه دیگه برای هم مناسب نیستن.

بهتره دنبال نشونه های بیرونی برای تمام کردن رابطه نباشین. به احساس خودتون رجوع کنید و با خودتون صادق باشید.

البته اگه در شنیدن صدای درونی تون مشکل دارید، سوالاتی هست که میتونید از خودتون بپرسید:

  • همیشه سر یه موضوعات تکراری دعوا می کنید و هیچ پیشرفتی حاصل نمیشه؟
  • پیش طرف مقابلتون نمی تونید خود واقعیتون باشید؟
  • اهداف و مسیر زندگی تون با هم متفاوته (مثلا برای کار، بچه داشتن، مرحله زندگی یا سبک زندگی) و حاضر به سازش نیستید؟
  • چی باعث میشه هنوز تو این رابطه بمونید؟

اگه جواباتون نشون میده که با دلایل اشتباه تو این رابطه هستید (مثلا حرف مردم، غرور، عادت، ترس از تنهایی و غیره) بهتره دوباره در مورد بودن با این فرد تجدید نظر کنید.

تصمیم گرفتید یه رابطه طولانی رو تموم کنید؟ طبیعیه که احساس سنگینی کنید. اما چند نکته هست که می تونه به شما کمک کنه تا با مهربانی، صداقت و احترام، رابطه رو تموم کنید و کارهایی که نباید انجام بدید رو هم بدونید.

قبل از اینکه رابطه رو تموم کنید، خودتون رو جای طرف مقابل بگذارید و فکر کنید که ممکنه تو این شرایط سخت چه حالی داشته باشه. با اینکه از قبل به نحوه صحبت کردن تون فکر کنید، می تونید از ایجاد ناراحتی بیشتر جلوگیری کنید و برای موقعیت های ناخوشایند برنامه ریزی کنید.

مشاور خانواده از شما می پرسه: «خودتون دوست داشتید باهاتون چه رفتاری بشه و چه انتظاری داشتید؟ صادق باشید! اگه جواب دیدار حضوری و توضیح صریحه، همون کار رو انجام بدید. اگه چند هفته بیشتر نیست که با هم آشنا شدید، شاید تماس تلفنی کافی باشه

ممکنه دلیل تموم کردن رابطه رفتارهای بد طرف مقابل باشه، اما با سرزنش کردن اوضاع بدتر میشه.

مشاوران هم اندیشان می گند: «لازم نیست همه دلایل رو به طور کامل توضیح بدید. اما اگه پرسید، می تونید یه دلیل کلی برای تصمیم تون انتخاب کنید.»

بعضی افراد دوست دارن بدونن چرا طرف مقابل می خواد رابطه رو تموم کنه (برای اینکه بتونن موضوع رو بپذیرن یا شاید ازش درس بگیرن) اما بعضی ها هم ممکنه علاقه ای به جزئیات نداشته باشن. در این مورد می تونید از طرف مقابل راهنمایی بگیرید.

از جملاتی استفاده کنید که با «من» شروع میشه: «احساس کردم (… )»، «نتونستم (… ) رو بپذیرم»، «نیاز دارم (… )».

با این کار کسی نمی تونه با حرف شما مخالفت کنه چون دارید احساسات خودتون رو بیان می کنید. این کار باعث میشه طرف مقابل هم احساس تحت حمله قرار گرفتن نداشته باشه.

انتخاب محل برای صحبت در مورد جدایی سخته اما بهتره جایی باشه که هر دوتون احساس راحتی کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا طرف مقابل تون احساس امنیت می‌کنه که صادقانه واکنش نشون بده. یه جای عمومی پر از آدمای غریبه شاید بهشون اجازه نده که راحت احساساتشون رو بیان کنن.

جهت ادامه مطلب به سایت هم اندیشان مراجعه نمایید https://hamandishan.com/

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چگونه از کسی که دوستش دارید جدا شوید؟ ۹ مرحله نفس گیر" هستید؟ با کلیک بر روی روانشناسی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چگونه از کسی که دوستش دارید جدا شوید؟ ۹ مرحله نفس گیر"، کلیک کنید.