آموزش تولید نهال و گیاهان دارویی بانوان روستایی با هدف اشتغال زایی در کرمانشاه 

آموزش تولید نهال و گیاهان دارویی بانوان روستایی با هدف اشتغال‌زایی در کرمانشاه 

به گزارش خبرنگار مجله عصر نو از کرمانشاه رعنا حسینی با تقدیر از بانوانی که در سال گذشته تولید نهال های بومی با همکاری انجمن بلوط دالاهو داشتند اظهار کرد: از بانوان برای تولید نهال و کشت گیاهان دارویی دعوت میکنم.

وی افزود: در سال گذشته روستای بزمیرآباد به عنوان یک روستای نمونه در تولید نهال و در طرح پرورش و کاشت یک میلیارد نهال، نمونه و یک الگو برای کشور بود، که توسط بانوان روستایی بیش از ۴۰ هزار نهال بومی از جمله بلوط، بنه، مازو و بادام تلخ تولید کردند.

عضو انجمن بلوط شهرستان دالاهو تصریح کرد: از جمع آوری بذرهای درختان تا تولید و نگه داری از نهال ها توسط خود روستاییان انجام شده است که از نهال های پرورش داده شده ۹ هزار و ۸۰۰ نهال به شهدای استان کرمانشاه هدیه خواهد شد. 

حسینی ادامه داد: جهاد کشاورزی و امور عشایری نیز با آموزش هدفمند تولید گیاهان دارویی و اهدای مدرک گواهی تولید گیاهان دارویی به بانوان روستایی برای دریافت وام های خانگی، امید را در میان روستایان ایجاد کردند.

وی عنوان کرد: بانوان نقش بسزایی در پرورش و تربیت یک نسل دارند و موظف هستند تا نسلی آینده ساز برای ایران و آبادانی ایران به این جامعه تحویل دهند. 

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امید است همانگونه که در سال گذشته نمونه بوده اید امسال نیز با تولید نهال و گیاهان دارویی یک رتبه خوب کشوری را به نام روستای بزمیرآباد رقم بزنید.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش تولید نهال و گیاهان دارویی بانوان روستایی با هدف اشتغال زایی در کرمانشاه " هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش تولید نهال و گیاهان دارویی بانوان روستایی با هدف اشتغال زایی در کرمانشاه "، کلیک کنید.