طرز تهیه دمنوش سیاه دانه برای لاغری

مطمینا درباره لاغری با سیاه دانه زیاد شنیده اید. سیاه دانه به دلیل داشتن خواص معجزه آسا از زمان های بسیار قدیم مورد توجه بوده است. سیاه دانه با روند کنترل قند خون و تنظیم کربوهیدرات ها، وزن شما را کاهش می دهد. به عنوان یک گیاه سرشار از فیبر رژیمی و آنتی اکسیدان به دفع مواد سمی از بدن کمک کرده و با پرکردن معده، باعث احساس سیری می شود. این دانه از نیز جلوگیری می کند. سیاه دانه به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون کمک کرده و به همین دلیل است که سیاه دانه برای لاغری و کاهش چربی های اضافی شکم بسیار موثر است. از خواص دیگر  ترکیبات دمنوش بانوان می توان به رازیانه، گل گاو زبان، مریم گلی  که به تنظیم قاعدگی و کاهش استرس کمک می کند.

طرز تهیه دمنوش سیاه دانه برای لاغری

فواید سیاه دانه برای سلامتی بدن

1- کمک به کنترل روماتیسم

بیماران مبتلا به روماتیسم می توانند هر روز ناشتا یک قاشق عسل طبیعی گرم را که چند قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه شده مصرف کنند. به منظور تسکین دردهای ناشی از روماتیسم می توان موم عسل را با روغن سیاه دانه، روغن زیتون یا روغن حیوانی به نسبت مساوی مخلوط کرد. کافیست قبل از خواب محل درد را با این محلول مالش دهید و آن را با پارچه ببندید.

2- تقویت گردش خون

یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با یک قاشق عسل خالص همراه با دو حبه سیر له شده مخلوط کرده و هر روز به مدت یک هفته میل کنید. به دلیل پیشگیری از مشکلات آلرژیک سیر و اجتناب از گرمی بیش از حد مزاج، بهتر است مصرف این نسخه را از مقادیر ناچیز شروع کرده و به تدریج بر مقدار آن بیافزایید .

3- سرشار از آنتی اکسیدان

سیاه دانه سرشار از است. آنتی اکسیدان عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند رادیکال های آزاد مضر را خنثی و از بروز استرس اکسیداتیو بر روی سلول ها جلوگیری کنند. بر اساس مطالعات، آنتی اکسیدان ها تاثیر چشمگیری بر سلامت و پیشگیری از بیماری ها دارند. آنتی اکسیدان ها می توانند در برابر برخی بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت، بیماری های قلبی و چاقی از ما محافظت کنند. در یک مطالعه نشان داده شد که روغن سیاه دانه، سرشار از آنتی اکسیدان است. با این حال برای مشخص کردن تاثیر آنتی اکسیدان های موجود در سیاه دانه بر سلامت انسان به مطالعات بیشتری نیاز است.

4- کاهش کلسترول

کلسترول به دستهٔ چربی ها تعلق دارد و به طور طبیعی در بدن یافت می شود. بدن به مقادیری از کلسترول نیاز دارد. اما تجمع بیش از حد آن در خون، خطر بروز بیماری قلبی را افزایش می دهد.

سیاه دانه در کاهش کلسترول نیز موثر است. براساس یک بررسی از 17 مطالعهٔ مختلف، مصرف مکمل های سیاه دانه می تواند کلسترول کل بدن، کلسترول بد و تری گلیسیرید خون را به طور چشمگیری کاهش دهد. روغن سیاه دانه در کاهش کلسترول موفق تر از پودر سیاه دانه عمل می کند. ولی تنها پودر سیاه دانه می تواند موجب افزایش خوب شود.

براساس یک مطالعه بر روی 57 فرد مبتلا به دیابت، مصرف مکمل سیاه دانه به مدت یک سال موجب کاهش کلسترول بد، کلسترول کلی و افزایش کلسترول خوب شد. مطالعه ای که اخیراً روی 94 فرد مبتلا به دیابت انجام شد نیز نتایج مشابهی را نشان داد. این مطالعه نشان می دهد مصرف روزانه 2 گرم سیاه دانه به مدت 12 هفته می تواند کلسترول کل و کلسترول بد خون را کاهش دهد.

5- کاهش التهاب

در بیشتر موارد التهاب، واکنش طبیعی بدن برای محافظت از خودش در برابر آسیب ها و عفونت هاست. ازسوی دیگر احتمالا التهاب مزمن مسیول بروز بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی نیز هست. براساس مطالعات، سیاه دانه خاصیت ضدالتهاب قوی برای بدن دارد.

در یک مطالعه روی 42 فرد مبتلا به روماتیسم مفصلی، مصرف روزانه 1000 میلی گرم روغن سیاه دانه به مدت هشت هفته توانست شاخص التهابات و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد. در یک مطالعهٔ دیگر سیاه دانه در محافظت از موش ها در برابر التهابات مغز و طناب نخاعی موثر بود. در یک مطالعهٔ دیگر مشاهده شد تیموکینون (عنصر فعال موجود در سیاه دانه) در کاهش التهابات سلول های آلوده به سرطان پانکراس موثر است. باوجود این، نتایج امیدبخش مطالعات انسانی محدود به افراد با بیماری های خاص است و به مطالعات بیشتری نیاز است تا عملکرد سیاه دانه را بر التهابات تشخیص دهد.

دیگر فواید سیاه دانه برای بدن چیست؟

برخی دیگر از فواید سیاه دانه برای بدن شامل موارد زیر می باشد:

  • تاثیر مثبت بر دستگاه گوارش و انگل های روده
  • درمان نفخ معده و دل دردهای ناشی از آن
  • پیشگیری و درمان زخم معده
  • بهبود حافظه و تمرکز
  • تنظیم قند خون و کنترل دیابت
  • کاهش کلسترول خون
  • تنظیم
  • مسکن طبیعی برای مفاصل و سردرد
  • افزایش توانمندی سیستم ایمنی
  • بهبود آرتروز
  • التهاب لثه
  • تصفیه کلیه و مجاری ادرار
  • تسکین روماتیسم
  • درمان سرگیجه و درد گوش
  • درمان عفونت با هلیکوباکتر پیلوری
  • ضد تشنج و صرع
  • درمان آسم
  • جلوگیری و درمان ریزش مو
  • جوانی و زیبایی پوست
  • درمان ناراحتی های کبدی
  • درمان سردرد و میگرن
  • درمان درد و ناراحتی های کلیوی
  • تقویت قوای جنسی
  • تمدد اعصاب
  • درمان بی اختیاری ادرار
  • درمان دل پیچه و دردهای روده ای
  • درمان درد رحم و زایمان
  • درمان جوش های چرکی
  • درمان تب

تاثیر سیاه دانه بر لاغری

افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند حتما با خواص بعضی از گیاهان و خوارکی ها در لاغری نیز آشنایی دارند. یکی از خوراکی هایی که در کاهش وزن نقش زیادی دارد سیاه دانه است. در این مطلب به طور اختصاصی به خواص سیاه دانه برای لاغری می پردازیم. دمنوش مفرح ستین به دلیل ترکیبات موجود در آن است که به عنوان چربی سوز عمل می کنند. سیاه دانه در تقویت دستگاه گوارش نیز موثر بوده و از بیماری های مربوط به گوارش جلوگیری می کند. در این مطلب به چند روش موثر برای لاغری با سیاه دانه می پردازیم. در طب سنتی به روش های لاغری با سیاه دانه تاکید شده و با به کارگیری آن می توان در مدت کم مقدار قابل قبولی از وزن را کاهش داد.

سیاه دانه به دلیل داشتن فیبر فراوان سبب کاهش اشتها، تثبیت قند خون و در نتیجه کاهش چربی های شکم می شود. با استفاده از سیاه دانه می توان تمایل به مصرف برنج، نان و شیرینی جات را کاهش داد. در واقع با کنترل اشتها می توانید یک تا دو کیلو گرم در ماه وزن کم کنید. دوز مصرفی سیاه دانه یک تا سه قاشق غذا خوری در روز می باشد.

سیاه دانه برای لاغری در دوران بارداری

بهتر است از سیاه دانه در کنار سایر روش های کاهش وزن استفاده شود. توجه داشته باشید که با وجود فواید زیاد سیاه دانه برای لاغری، استفاده از آن در دوران بارداری به منظور کاهش وزن توصیه نمی شود. گرفتن هر گونه رژیم در این دوران به جنین و مادر آسیب می رساند.

روغن سیاه دانه برای لاغری

می توانید از روغن سیاه دانه برای لاغری استفاده کنید. روغن سیاه دانه با به کاهش وزن کمک می کند. با افزایش متابولیسم بدن کالری بیشتری می سوزانید و در نتیجه وزن تان پایین می آید. علاوه بر این، روغن سیاه دانه اشتها را کم می کند و دارای اثرات بی نظیری روی بدن است که باعث کاهش میل به مصرف بیشتر غذا می شود. اگر سعی دارید میزان کل کالری مصرفی را کاهش دهید، استفاده از این روغن می تواند راهی عالی برای ماندن در مسیر باشد. دوز توصیه شده روغن سیاه دانه برای هر روز حدود 1 تا 2 قاشق چایخوری است.

دوست داری همه حسرت تناسب اندامت و بخورن؟

تنها راهی که می تونی با اون به خواسته ت برسی اینه که یه رژیم لاغری خوب و اصولی انتخاب کنی تا بدون دردسر وزن کم کنی.
فرصت تناسب اندام رو از دست نده

معجون بی نظیر سیاه دانه برای لاغری

می توان با ترکیب سیاه دانه با مواد خوراکی و گیاهی دیگر به یک معجون لاغری بی نظیر دست پیدا کرد. یکی از معجون های توصیه شده در طب سنتی برای لاغری با سیاه دانه شامل موادی مانند طباشیر، زیره سیاه، هلیله سیاه، تخم گشنیز، زنیان و لاک مغسول است. این مواد را می توانید از عطاری تهیه کنید. مقدار 50 گرم سیاه دانه، 50 گرم زنیان و 50 گرم زیره سیاه را با 25 گرم تخم گشنیز، 25 گرم لاک مغسول، 25 گرم طباشیر و 25 گرم هلیله سیاه مخلوط کنید. سپس بکوبید تا پودر شود. از این پودر باید هر روز و به اندازه نصف قاشق چایخوری استفاده شود. می توانید این ترکیب را به یک لیوان آب گرم افزوده و با مقدار کمی عسل شیرین کنید. استفاده از این ترکیب به مدت چند هفته باعث کاهش وزن چشمگیری می شود.

دمنوش سیاه دانه برای لاغری

برای تهیه دمنوش رازیانه دکتر بیز  روزانه می توان 1 یا 2 گرم دانه این گیاه را به صورت له شده با غذا و یا با چای و موارد دیگر استفاده کرد و از خواص آن بهره مند شد. ابتدا به اندازه یک لیوان بزرگ آب را بجوشانید و پس از جوش آمدن آب یک قاشق غذاخوری سیاه دانه به آن اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه  بگذارید دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای خوش طعم کردن آن استفاده کنید.

عسل و سیاه دانه برای لاغری

برای بهره بردن از خواص دمنوش لاغری سیاه دانه می توانید آن را با عسل نیز ترکیب کنید. 50 گرم سیاه دانه را پودر کرده و آن را بلافاصله با مقداری عسل مخلوط کنید. از این ترکیب می توانید یک مرتبه در روز استفاده کنید تا در مدت کمی به وزن مطلوب برسید. علاوه بر خاصیت لاغر کنندگی، سیاه دانه و عسل برای بیماران دیابتی نیز مفید بوده و به عنوان یک سم زدا برای بدن عمل می کند. می توان از ترکیب سیاه دانه و عسل قبل از خوردن صبحانه یا چند ساعت قبل از خواب استفاده کرد.

لیمو با سیاه دانه برای لاغری

به منظور کاهش وزن می توان داخل کاسه کمی سیاه دانه ریخته سپس به آن آبلیموی طبیعی اضافه کرده تا کاملا سیاه دانه را بپوشاند. بعد از چند دقیقه، آبلیمو را از کاسه خارج کنید و سیاه دانه را داخل ظرف زیر نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. بعد از گذشت یک هفته از آن استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طرز تهیه دمنوش سیاه دانه برای لاغری" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طرز تهیه دمنوش سیاه دانه برای لاغری"، کلیک کنید.