خطوط عمودی یا افقی در تصویر تلویزیون SONY

تماشای تلویزیون راهی آرامش بخش برای گذراندن ساعت های استراحت است. اما اگر خطوط افقی در تلویزیون سونی خود ببینید، قطعا دیگر برنامه ها نه تنها برایتان جذاب نیست بلکه آزاردهنده خواهد بود.حتی اگر قبلا تلویزیون تان خوب کار می کرد، ممکن است ناگهان با خطوط سیاه افقی در صفحه تلویزیون سونی خود مواجه شوید. این مشکل اگرچه عجیب به نظر می رسد اما غیرممکن نیست.بهرحال اگر با مشکل خطوط افقی در تلویزیون سونی مواجه شده اید، به مکان درستی آمده اید. در این مقاله قصد داریم تا بهترین نکات نحوه عیب یابی این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن را به شما ارائه کنیم. پس با ما همراه شوید.

خطوط عمودی یا افقی در تصویر تلویزیون SONY

چه چیزی باعث بروز خطوط افقی در صفحه تلویزیون سونی می شود؟

خطوط افقی روی صفحه تلویزیون Sony شما می تواند به دلایل مختلفی اعم از مشکلات سخت افزاری، منبع تغذیه، پردازنده گرافیکی، اینورتر یا کابل فلکس باشد.علاوه بر این ها، برخی از به‌ روزرسانی ‌های سخت ‌افزار سونی نیز ممکن است در بروز خطوط افقی در تلویزیون تان، مقصر باشند.توجه کنید که اگر پس از امتحان کردن تعمیرات رایج گفته شده در این مقاله، مشکوک به وجود مشکل سخت افزاری در تلویزیون سونی خود شدید، بهتر است از نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی اصفهان با پاراسرویس کمک بگیرید.

  1.  خرابی سخت افزار

گاهی اوقات اجزای داخلی تلویزیون شما به درستی مونتاژ نشده اند و درنتیجه سخت افزار به درستی کار نمی کند. اگرچه این دلیل تقریبا غیرممکن است اما بهرحال احتمال آن نیز وجود دارد.همچنین اشکال در مونتاژ قطعات داخلی می تواند ناشی از آسیب به تلویزیون حین حمل و جابجایی یا افتادن آن از بلندی و حتی برخورد یک جسم سخت با تلویزیون نیز اتفاق بیفتد. 

  1.  خرابی منبع تغذیه
  2.  خطاهای پردازنده گرافیکی

پردازشگر گرافیکی تلویزیون وظیفه تولید تصاویر و رنگ هایی را که روی صفحه می بینید، بر عهده دارد.بنابراین در صورت آسیب دیدگی یا عملکرد نادرست پردازشگر، نواحی رندر نشده به صورت خطوط افقی سفید یا سیاه ظاهر می شوند.

  1.  خرابی اینورتر
  2.  آسیب کابل

شل شدن کابل، تداخل سیگنال و حتی آسیب دیدگی کابل های تلویزیون، می تواند باعث ظاهر شدن خطوط افقی روی صفحه نمایش شود.پس قبل از استفاده از تلویزیون، بررسی کنید که همه کابل ها به درستی وصل شده و آسیبی ندیده باشند.

  1.  مسائل نرم افزاری

در برخی موارد، مشکلات نرم افزاری در تلویزیون می تواند باعث خرابی در پردازش تصویر روی صفحه شود که به نوبه خود می تواند منجر به ایجاد خطوط افقی عجیب و غریب روی صفحه نمایش شود. نرم افزار تلویزیون تان را به آخرین بروزرسانی آپدیت کنید.

چگونه خطوط افقی در تلویزیون سونی را برطرف کنیم؟

رفع مشکل وجود خطوط افقی در تلویزیون سونی بسیار آسان است.قبل از آغاز حل مشکل، بررسی کنید که آیا خطوط افقی پس از فشار دادن دکمه Home نیز همچنان روی تلویزیون دیده می شوند یا خیر. اگر پس از فشار دادن دکمه Home روی کنترل، خطوط وجود ندارد، خطوط فقط در رسانه ‌هایی که تماشا می‌کردید ظاهر می‌شوند، جای نگرانی وجود ندارد و اشکال مربوط به محتوای پخش شده یا رسانه جانبی است.اما اگر پس از فشار دادن دکمه منو، خطوط همچنان وجود دارند، مشکل از تلویزیون شماست که بهتر است خدمات نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی اصفهان با پاراسرویس را جهت رفع مشکل، رزرو کنید.

  1.  تلویزیون را خاموش و دوباره روشن کنید

این روش به همان اندازه که ممکن است ساده به نظر برسد، راهگشا نیز هست.  گاهی اوقات تلویزیون به اشتباه بوت می شود و خاموش و روشن کردن مجدد آن نیز می تواند مشکل را برطرف کند.برای حل این مشکل، دکمه پاور را نگه دارید تا تلویزیون کاملا خاموش شود. سپس 2 دقیقه صبر کنید. مجددا تلویزیون را روشن کنید.پس از روشن کردن مجدد تلویزیون، باید مشکل برطرف شده باشد. اگر برطرف نشده است، روش های بعدی را امتحان کنید.

  1.  شل بودن اتصال سیم برق تلویزیون

اگر اتصالات تلویزیون خراب باشد نیز ممکن است باعث بروز خطاهای بصری مانند خطوط افقی سیاه روی صفحه شود.برای بررسی اینکه آیا این مشکل باعث بروز خطوط افقی شده است یا خیر، مراحل زیر را انجام دهید:1.    تلویزیون را خاموش کنید.2.    سیم برق را چند دقیقه جدا کنید.3.    سیم را دوباره وصل کنید. (مطمئن شوید که سیم را محکم به پریز وصل کرده اید تا احتمال بروز مشکل در سیم برق را رد کنید)4.    تلویزیون را مجددا روشن کنید.تعمیر تلویزیون سونی در اصفهان

  1.  یک ریست کامل انجام دهید

ریست کامل تلویزیون قدم بعدی شماست. مراحل زیر را برای ریست کامل تلویزیون، دنبال کنید:1.    تلویزیون خود را با استفاده از کنترل یا دکمه پاور روی خود تلویزیون، خاموش کنید.2.    تمامی کابل های متصل شده به تلویزیون را از برق بکشید. (یک روز کامل اجازه دهید تا تلویزیون استراحت کند)3.    گرد و غبار و کثیفی های احتمالی که ممکن است درون کابل ها و یا سوکت تلویزیون جمع شده باشد را تمیز کنید.4.    پس از گذشت زمان، دوباره تمام کابل ها را وصل کنید.5.    تلویزیون را روشن کنید و ببینید آیا خطوط از بین رفته اند یا خیر.

  1.  کابل یا محافظ برق را تعویض کنید

کابلی را که هم اکنون به تلویزیون وصل است، جدا کنید. از یک کابل سالم دیگر استفاده کنید. تلویزیون را دوباره روشن کنید.اگر خطوط افقی ناپدید شده باشند، احتمالاً کابل شما خراب بوده است.همچنین مشکل مشابهی ممکن است محافظ برق معیوب رخ دهد. بنابراین همان مراحل را دنبال کنید تا بررسی کنید که آیا خطوط افقی با تعویض محافظ برق، از بین می روند یا خیر.

  1.  از ویژگی عیب یابی تلویزیون سونی استفاده کنید

نتیجه

تلویزیون‌ های سونی یکی از تلویزیون های باکیفیت موجود در بازار هستند که تست خود را پس داده اند. اما بهرحال این دستگاه ها نیز الکترونیکی بوده و ممکن است با خطاهایی مواجه شوند.اگرچه رفع برخی از این خطاها مشکل است اما اکثر مسائل را می توان به سرعت و به راحتی در خانه حل کرد.خاموش و روشن کردن مجدد تلویزیون با نگه داشتن دکمه پاور سریع ترین راه حل ممکن است. در مرحله بعد، خاموش کردن تلویزیون و جدا کردن کابل و سپس روشن کردن مجدد تلویزیون، احتمالا می تواند مشکل را حل کند.اگر با هیچ یک از روش های بالا، مشکل برطرف نشد، بهتر است برای حل مشکل با به عنوان مرکز مجاز تعمیر تلویزیون سونی در اصفهان تماس بگیرید.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "خطوط عمودی یا افقی در تصویر تلویزیون SONY" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "خطوط عمودی یا افقی در تصویر تلویزیون SONY"، کلیک کنید.