هزینه ارزی حج تمتع 1403 چند دلار است؟

هزینه ارزی حج تمتع 1403 چند دلار است؟

آفتاب نیوز :

سید عباس حسینی، رییس سازمان حج و زیارت کشور در کنگره عظیم حج تمتع در اصفهان با اشاره به اینکه کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره گیری از امکانات موجود و برنامه ریزی مناسب برای تسهیل سازی خدمات اقدام کرده اند اظهار داشت: امسال حدود 87هزار و 550 نفر زایر و عوامل اجرایی در حج تمتع خواهیم داشت که هر کدام سفیر و نماینده هزار نفر از مردم کشور هستند.

وی با بیان اینکه از بین این مجموعه 53 کاروان به استعداد 6هزار نفر سفیرانی هستند که از استان اصفهان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد خاطرنشان کرد: امسال در راستای ارایه خدمات به زایران و در راستای الگوبرداری از فرمایشات مقام معظم رهبری و موضوع مردمی سازی، تعداد عوامل اجرایی خود را کاهش دادیم.

حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 5 کاروان به استعداد 700 نفر عوامل اجرایی و در حج امسال دو کاروان به ظرفیت 220 نفر زایر از مجموعه عوامل کم کردیم گفت: سعی شده از خادمان و یاوران حجاج استفاده شود تا بتوانیم هم از وجود زایران بهره بیشتر بگیریم و هم تعداد زایران بیشتری اعزام کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از تک تک کسانی که در این مسیر سازمان حج و زیارت و کاروان و زایرین را یاری می کنند می کنند استدعا می کنم نهایت همکاری را با مجموعه سازمان، کاروان و روحانیون داشته باشند.

وی افزود: سعی کردیم در رقابت با دیگر کشور های اسلامی بهترین هتل هایی را که امکان اجاره آن برای سازمان حج و زیارت وجود داشت برای زایرین اجاره کنیم و توانستیم از کف گروه های قیمتی خود یک گروه قیمتی حذف کنیم و کیفیت اسکان را به نسبت سال گذشته افزایش دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه در مدینه 2 آشپزخانه مرکزی و در مکه هم 2 آشپزخانه مرکزی برای پخت بهداشتی و مطابق با ذایقه همه اقوام ایرانی استفاده می کنیم اظهار داشت: تلاش ما این است که رفاه را به دور از رفاه زدگی برای شما عزیزان فراهم کنیم.

رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی مسیولیت انتقال حجاج را از 21 ایستگاه پروازی به عهده خواهند داشت و فاصله مکه و مدینه را با قطار سریع السیر برای اکثر زایرین با زمانی حدود 2 ساعت خواهیم داشت.

 وی با بیان اینکه در بخش مدیریت منابع مالی امسال به نسبت حج گذشته هزینه ارزی حدود 300 دلار کمتر شده است و بخش عمده گرانی قیمت حج تمتع بابت تغییرات نرخ ارز و تورم است.

حسینی اضافه کرد: در حوزه پزشکی امسال 380 نفر از کادر بهداشت و درمان در قالب دو بیمارستان در مکه و مدینه و در تمام هتل ها خدمات پزشکی داریم.

 رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه میانگین سنی زایرین حج تمتع 1403، 57 سال است متذکر شد: با توجه به طولانی ماندن زمان ثبت نام، سن زایرین در حال افزایش است به طوریکه بیش از 20 هزار نفر از جماعتی که ما میزبانش در عملیات حج هستیم دارای بیماری فشار خون، 13هزار نفر دیابت، بیش از 4هزار نفر عمل جراحی بزرگ دارند.

وی گفت: در راستای جوانگرایی 40 درصد از مدیران کاروان امسال نسل جوان و نیرو های جوان هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هزینه ارزی حج تمتع 1403 چند دلار است؟" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هزینه ارزی حج تمتع 1403 چند دلار است؟"، کلیک کنید.